Search
Close this search box.
Μείωση τμημάτων σε σχολεία του Έβρου: Αντιδράσεις από την Α’ ΕΛΜΕ

Η πρόσφατη απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Έβρου να προχωρήσει σε μείωση τμημάτων σε σχολεία της περιοχής, όπως το 4ο και 5ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης και το 1ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς. Η Α’ ΕΛΜΕ Ν. Έβρου καταγγέλλει την απόφαση ως “αντιεκπαιδευτική” και επισημαίνει τις σοβαρές επιπτώσεις που αυτή ενδέχεται να έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη λειτουργία των σχολείων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ, η μείωση των τμημάτων κινείται στο πλαίσιο πολιτικών που κάθε χρόνο οδηγούν σε συγχωνεύσεις τμημάτων και αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, δημιουργώντας πολυπληθή τμήματα. Αυτό, όπως τονίζεται, συμβαίνει ακόμα και σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν γνωματεύσεις για την ανάγκη Παράλληλης Στήριξης ή παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης, γεγονός που επιδεινώνει τις συνθήκες μάθησης για τους μαθητές που χρήζουν ειδικής υποστήριξης.

Η Ένωση σημειώνει πως η απόφαση αυτή αγνοεί την πολυπολιτισμική σύνθεση των τμημάτων, δυσκολεύοντας περαιτέρω την αποτελεσματική εκπαιδευτική παρέμβαση, ενώ παράλληλα δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα ωρών, οδηγώντας σε αναγκαστικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών μεταξύ σχολείων. Αυτές οι εξελίξεις, όπως υποστηρίζεται, υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Η Α’ ΕΛΜΕ ζητά από τη ΔΔΕ Έβρου να αναθεωρήσει την απόφασή της, επιδιώκοντας ισοκατανομή των μαθητών σε όλα τα γυμνάσια της πόλης, ώστε να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες της συγκέντρωσης μαθητών σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Επιπλέον, προτείνεται το Υπουργείο Παιδείας να μεταθέσει την ημερομηνία οριστικοποίησης των τμημάτων για τον Σεπτέμβριο, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και μετεγγραφές των μαθητών.

Η Α’ ΕΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ακύρωση κάθε απόπειρας συγχώνευσης τμημάτων. Υπενθυμίζεται ότι, σε προηγούμενες χρονιές, η συντονισμένη δράση της εκπαιδευτικής κοινότητας είχε αποτρέψει παρόμοιες προσπάθειες.

Το κεντρικό μήνυμα της Ένωσης είναι σαφές: “Οι ανάγκες των μαθητών δεν είναι κόστος”. Με αυτό το σύνθημα, οι εκπαιδευτικοί του Έβρου διεκδικούν σύγχρονα, δημόσια σχολεία, με επαρκή στελέχωση και κανένα τμήμα με περισσότερους από 20 μαθητές.