Κώστας Χατζηκωνσταντίνου: Δυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα κατασκευαστεί μαρίνα για σκάφη αναψυχής

Τις προοπτικές του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αλλά και το προσωπικό του όραμα για την ανάπτυξή του, παρουσίασε σε συνάντευξή του στο ESPO, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Κώστας Χατζηκωνσταντίνου. “Το όραμά μου για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι να μετατραπεί σε πύλη logistics για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Στο πλαίσιο αυτό, η πλήρης ανάπτυξη της εμπορικής ζώνης του λιμανιού με την κατασκευή νέου προβλήτα, η περαιτέρω εκβάθυνση της λιμενολεκάνης, η εγκατάσταση σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως γερανοί, και η πλήρης ανάπτυξη της χερσαίας ζώνης, συμπεριλαμβανομένης της ελεύθερης εμπορικής ζώνης, των αποθηκευτικών χώρων και των σιλό, αποτελούν βασικούς στόχους για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, στη δυτική πλευρά του λιμανιού, σχεδιάζεται η τουριστική ανάπτυξη μέσω της κατασκευής μαρίνας για σκάφη αναψυχήςείπε συγκεκριμένα και εξήγησε ότι “οι παραπάνω επενδύσεις σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της ανατολικής περιφερειακής οδού της πόλης, η οποία διασυνδέει το λιμάνι με την Εγνατία Οδό, αναμένεται να αυξήσουν δραματικά τον όγκο των εργασιών και κατά συνέπεια τη συμβολή του στην τοπική οικονομία. Παράλληλα, η πλήρης αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής με την κατασκευή διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής μεταξύ Αλεξανδρούπολης και ελληνοβουλγαρικών συνόρων θα εντείνει επίσης τη δραστηριότητα/κίνηση του λιμανιού”. 

Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, ο CEO του ΟΛΑ, αναφέρθηκε και στον ρόλο που παίζει το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στην ρωσο-ουκρανική πολεμική κρίση λέγοντας ότι “η Αλεξανδρούπολη βρίσκεται στο νότιο άκρο του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙΧ της δεκαετίας του ’90 (Helsinki FI – Alexandroupolis GR), ενώ ταυτόχρονα είναι προσβάσιμη δια θαλάσσης τόσο από τον Ατλαντικό Ωκεανό μέσω του Γιβραλτάρ όσο και από τον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Ως διεθνής εμπορικός κόμβος καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις διαμορφούμενες νέες συνθήκες και ανάγκες παράκαμψης των στενών του Βοσπόρου λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Η σημερινή συμβολή του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στη στρατιωτική διοικητική μέριμνα του ΝΑΤΟ, καθώς και η διαφαινόμενη συμμετοχή του στις Διαδρομές Αλληλεγγύης της ΕΕ για την εξαγωγή των σιτηρών της Ουκρανίας, αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τη σημασία και το νέο ρόλο του λιμανιού στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα”

Τέλος, ο κος Χατζηκωνσταντίνου αναφέρθηκε και στις επερχόμενες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό – διοικητικό καθεστώς του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι “προς το παρόν, η Λιμενική Αρχή Αλεξανδρούπολης Α.Ε. είναι ένας δημόσιος οργανισμός που ανήκει κατά 100% στο Ταμείο Αξιοποίησης της Περιουσίας της Ελληνικής Δημοκρατίας. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός μέσω του οποίου πωλείται το 67% των μετοχών στον ιδιωτικό τομέα. Μετά την ολοκλήρωση της πώλησης, ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. θα είναι μια ιδιωτική εταιρεία στην οποία το Ελληνικό Δημόσιο θα κατέχει ένα ισχυρό μειοψηφικό ποσοστό 33%. Όλες οι διαχειριστικές αρχές λιμένων στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακού καθεστώτος, τελούν υπό την εποπτεία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προκειμένου να λειτουργούν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας”. 

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξή του εδώ

φωτο κειμένου και εξωφύλλου: ola-sa.gr