Ολοένα και συχνότερα γίνονται τα περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης, που γίνονται μέσω e-mail που φαίνεται ότι έχει σταλεί από τα ΕΛΤΑ (Ελληνικά Ταχυδρομεία). Το mail είναι ‘στημένο’ με τέτοιον τρόπο, ώστε να οδηγεί τον παραλήπτη εύκολα στην αποδοχή του και να τον προτρέψει να πατήσει το σχετικό κουμπί, που θα τον οδηγήσει φυσικά στα δίχτυα της απάτης
Η εικόνα του e-mail είναι αυτή:
Δύο εύκολοι τρόποι για να ελέγξετε την αξιοπιστία του μηνύματος
Δυστυχώς, όσο περίεργο κι αν ακούγεται είναι πολύ εύκολο για τους περισσότερους/ες να πατήσουν το κουμπί – παγίδα παρασυρόμενοι/ες από τους ρυθμούς της καθημερινότητας. Άλλωστε η διακίνηση αγαθών μέσω διαδικτύου είναι πλέον μία πολύ κοινή πρακτική για μεγάλη μερίδα πληθυσμού, συνεπώς δεν κάνει εντύπωση σε κανέναν η λήψη ενός τέτοιου μηνύματος.
Προφανώς, ο βασικότερος τρόπος αποφυγής της παγίδας είναι να σβήσουμε το μήνυμα εφόσον είμαστε σίγουροι/ες ότι δεν περιμένουμε αποστολή δέματος μέσω ΕΛΤΑ. Επειδή όμως πολλοί/ες από μας κάνουμε συχνά ηλεκτρονικές παραγγελίες, υπάρχουν δύο τρόποι για να διαπιστώσουμε αν το μήνυμα που λάβαμε είναι αξιόπιστο ή όχι.
Α. Ελέγχουμε την ηλεκτρονική διεύθυνση του αποστολέα
Με την βοήθεια του Google μπορούμε να ελέγξουμε τον αποστολέα του μηνύματος. Αντιγράφουμε την ηλεκτρονική διεύθυνση (στο συγκεκριμένο μήνυμα η διεύθυνση του αποστολέα είναι [email protected]) και την επικολλούμε στη μηχανή αναζήτησης. Αν τα αποτελέσματα που θα βρούμε, μοιάζουν όπως στην εικόνα παρακάτω, διαγράφουμε αμέσως το μήνυμα
B. Ελέγχουμε τον αριθμό UPS
Τα emails που λαμβάνουμε για τις ηλεκτρονικές μας παραγγελίες, συνήθως περιλαμβάνουν και τον αριθμό της παραγγελίας (tracking number) μέσω του οποίου μπορούμε να παρακολουθούμε την πορεία του δέματος μας, από τον αποστολέα έως το σπίτι μας. Στο συγκεκριμένο email ο αριθμός αυτός είναι: 1Z7824730327165040. Τον αντιγράφουμε και τον επικολλούμε στη σελίδα εντοπισμού αντικειμένων των ΕΛΤΑ και αν τα αποτελέσματα είναι όπως παρακάτω, διαγράφουμε αμέσως το μήνυμα: