“Ελεύθερη” πτώση για τις βάσεις στις Σχολές της Θράκης

Τον συνολικό αριθμό των 3347 ετοιμάζεται να υποδεχτεί η Θράκη για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 στα 20 Τμήματα των Σχολών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Τμήματος Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος.

Όμως και οι Σχολές του ΔΠΘ ακολούθησαν την πανελλήνια πτωτική πορεία αναφορικά με τις βάσεις εισαγωγής με την Ιατρική Αλεξανδρούπολης μάλιστα να καταγράφει ιστορικό χαμηλό, αφού η βάση εισαγωγής για φέτος διαμορφώθηκε στα 17.400 μόρια.

Αναλυτικά οι βάσεις εισαγωγής 2020 για τις Σχολές και τα Τμήματα του ΔΠΘ (με κόκκινο  και πράσινο χρώμα, η βάση εισαγωγής για το έτος 2019)

Αλεξανδρούπολη

Επιστημών της εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία 9925 / 11225
Ιατρικής 17.400 / 18.123
Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής 15.750 / 17.009
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης 11.800 / 12.667

Ορεστιάδα

Αγροτικής Ανάπτυξης 3.825 / 7.927
Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλονος και Φυσικών Πόρων 2.050 / 6.537

Κομοτηνή

Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών 7.700 / 9.539
Ελληνικής Φιλολογίας 8.300 / 10.239
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού 13.941 / 14.617
Ιστορίας και Εθνολογίας 7.725 / 9.851
Κοινωνικής Εργασίας 15.375 / 14.506
Κοινωνικής Πολιτικής 11.575 / 11.854
Νομικής 17.250 / 17.225
Οικονομικών Επιστημών 10.600 / 9.305
Πολιτικής Επιστήμης 11.850 / 12.372

Ξάνθη

Αρχιτεκτόνων Μηχανικών 12.335 / 11.233
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Πληροφορικής 14.500 / 14.724
Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης 11.050 / 11.217
Μηχανικών Περιβάλλοντος 6.750 / 7.270
Πολιτικών Μηχανικών 12.150 / 11.992 

Διδυμότειχο  (σ.σ. το Τμήμα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου ανήκει στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας)

Νοσηλευτική 8.275 / 10.622 

Άγνωστες οι βουλές του Κορωνοϊού

Η φετινή ακαδημαϊκή χρονιά όμως έχει μία σημαντική ιδιαιτερότητα και αυτή δεν είναι άλλη από την υγειονομική κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού. Η επελαύνουσα και από την Ελλάδα πανδημία, οδήγησε το προηγούμενο διάστημα σε διακοπή των διά ζώσης μαθημάτων ελέω καραντίνας ενώ και οι δύο εξεταστικές (Ιουνίου και Σεπτεμβρίου) ακολουθούν την “ηλεκτρονική” οδό.

Ο τρόπος διεξαγωγής των μαθημάτων (διά ζώσης ή εξ αποστάσεως) δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί πλήρως καθώς το χρονικό διάστημα έως τις αρχές Οκτωβρίου είναι μεγάλο για να κάνει κανείς προβλέψεις και δη με όσα είναι ήδη γνωστά για τη δυναμικότητα της εξελικτικής πορείας του ιού στην Ελλάδα.

Αν όμως επικρατήσει το σενάριο περί εξ αποστάσεως μαθημάτων, αυτό ενδεχομένως να σημάνει μικρότερη προσέλευση φοιτητών στη Θράκη (είτε πρωτοετών, είτε παλαιότερων ετών) με άμεσες συνέπειες στις κατά τόπους οικονομίες.