Στο χείλος της καταστροφής τα ξενοδοχεία της Ελλάδας λόγω Κορωνοϊού

Στην εντατική έχει βάλει την ελληνική ξενοδοχία η πανδημία του κορωνοϊού. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, καταδεικνύεται ότι πάνω από τα μισά ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας είναι πιθανόν να βάλουν λουκέτο!

Όπως διαπιστώνεται, μεταξύ των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας, το 65 % εξ αυτών θεωρεί πιθανή ή πολύ πιθανή την χρεοκοπία (46, 6 % πιθανή, 18,3 % πολύ πιθανή). Το αντίστοιχο ποσοστό για τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας ανέρχεται στα 51,8 % (40,5 % πιθανή, 11, 3 % πολύ πιθανή).

Ταυτόχρονα το 95% των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας διαβλέπει ποσοστιαία μείωση του τζίρου κατά Μ.Ο. 56,3%. Αντίστοιχα το 94,2% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας αναμένει μείωση του τζίρου κατά Μ.Ο. 56,1%.

Με αναγωγή στον συνολικό ξενοδοχειακό πληθυσμό, η απώλεια ξενοδοχειακού τζίρου για το 2020 εκτιμάται σε 1,2 δις για τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας και σε 3, 26 δις  για τα εποχικής. Η συνολική εκτιμώμενη απώλεια φτάνει στα 4,46 δις.

Ακολούθως το  57,3% των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας  εκτιμούν μείωση της απασχόλησης κατά 40%.  Αντίστοιχα, το  65,4%  εποχικής λειτουργίας βλέπει  πτώση της απασχόλησης κατά  41,5%.  Με αναγωγή στο συνολικό πληθυσμό των ξενοδοχείων υπολογίζεται πως  κινδυνεύουν άμεσα 45.142 θέσεις εργασίας.

Επίσης το 71,1% των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας δηλώνει ότι έχει ανάγκη για χρηματοδότηση,  η οποία ανέρχεται κατά ΜΟ στο 31,1 % του τζίρου τους.  Αντίστοιχα  66,6% των ξενοδοχείων  εποχικής λειτουργίας  δηλώνουν ανάγκες χρηματοδότησης στο  31,4%.  Με αναγωγή εκτιμάται  πως οι ανάγκες χρηματοδότησης φτάνουν τα  498 εκατ. ευρώ για τα συνεχούς  λειτουργίας  και  1.29 δις. ευρώ  για τα εποχικής.  Συνολικά η ανάγκη χρηματοδότησης διαμορφώνεται  στα 1.79 δις.  ευρώ.

Η καμπάνια #Greecefromhome

Εν τω μεταξύ, σε μία προσπάθεια υποστήριξης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, τρέχει την καμπάνια #Greecefromhome. Ο ΕΟΤ καλεί τους πολίτες του κόσμου, που βρίσκονται σε καραντίνα -και άρα κλεισμένοι στα σπίτια τους- να γνωρίσουν την Ελλάδα μέσα από τον υπολογιστή τους. Στο αντίστοιχο κανάλι του ΕΟΤ στο youtube, υπάρχουν μία σειρά από βίντεο που δείχνουν την ελληνική κουλτούρα, την ελληνική γαστρονομία, τα ελληνικά αξιοθέατα και απώτερος στόχος είναι οι τωρινοί θεατές να γίνουν οι αυριανοί φυσικοί επισκέπτες και εκ του σύνεγγυς κοινωνοί αυτών που τώρα βλέπουν στους υπολογιστές τους.

«Αυτή η ιστοσελίδα (#Greecefromhome) βασίζεται στην αρχή του μάρκετινγκ περιεχομένου: στη χρήση εξαιρετικού περιεχομένου στο διαδίκτυο για τη δημιουργία σχέσης με δυνητικούς πελάτες. Μέσω βίντεο στο YouTube και άλλου περιεχομένου, οι δημιουργοί δίνουν στους επισκέπτες την ευκαιρία να επισκεφθούν αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, να βιώσουν όμορφα φυσικά τοπία, να κάνουν περιηγήσεις ή να επισκεφθούν εστιατόρια – όλα ψηφιακά», σχολίασε για την καμπάνια ο μεγιστάνας Μπιλ Γκέιτς.