Έβρος: Ο Λασκαράκης, οι καλυβιέρηδες του Δέλτα και το χρέος της τοπικής κοινωνίας

Την έντονη αντίδραση του συλλόγου “Αινήσιο Δέλτα” προκάλεσε ένα κείμενο που δημοσίευσε ο δημοσιογράφος Γιάννης Λασκαράκης, στο οποίο εξέφραζε την άποψή του για τα τεκταινόμενα των τελευταίων ημερών στον Έβρο και δη στο Δέλτα του ποταμού. Ο Γιάννης Λασκαράκης, έγραψε:

“Απίστευτα πράγματα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στον Έβρο. Ένα εθνικιστικό και μισαλλόδοξο τσουνάμι σαρώνει τον τόπο μας.  Ορισμένοι κυκλοφορούν με όπλα παριστάνοντας την πολιτοφυλακή εναντίον της «εισβολής» των μεταναστών και των προσφύγων.

Ένοπλοι αγρότες ξυλοκόπησαν τον δημοσιογράφο του CNN Κώστα Πλιάκο , διότι προσπάθησε να υπερασπισθεί «συλληφθέντες» από αυτούς μετανάστες που τους κακομεταχειρίζονταν.

Οι παράνομοι οικιστές του προστατευόμενου βιότοπου του ΔΕΛΤΑ του Έβρου βγήκαν παγανιά για να κυνηγήσουν τα «θυράματά» τους και να δικαιολογήσουν τις αυθαίρετες «βίλες» τους, ως υπερασπιστές του πάτριου εδάφους, όπως τους αποκάλεσε ο ένδοξος Καμένος. Το δυστύχημα είναι ότι κάποιοι παρέσυραν και τον Πρωθυπουργό να φωτογραφηθεί μαζί τους, να επαναλάβει τα λόγια του και να υποσχεθεί τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων τους.

Η Εκκλησία ευλογεί τα όπλα και οι αιρετοί φωτογραφίζονται με τους ένοπλους. Μέρες του 1897. Μέρες δόξας λαμπρές απέναντι στον ανύπαρκτο εχθρό. Τζάμπα μάγκες.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες νεοναζί έρχονται από τη Γερμανία να πάρουν μέρος στην αντίσταση εναντίον των μεταναστών.

Το σίγουρο είναι ότι για να αξιοποιήσει αυτός ο τόπος την γεωστρατηγική του θέση και να ξεφύγει από την μοίρα του εξωτικού περιθωρίου , που τον θυμούνται μόνο στις κρίσεις, δεν υπάρχει ελπίδα καμιά. 

Πρέπει κάποιοι να μιλήσουν. Οι φίλοι μου δημοσιογράφοι και οι αρθρογράφοι της Αθήνας , οι πολιτικοί που αντιστέκονται στον εθνολαϊκισμό, οι απλοί πολίτες που ντρέπονται γι αυτά που συμβαίνουν. Ήδη οι ντόπιοι δεχόμαστε απειλές και ύβρεις. Δημοσιογράφος της Ορεστιάδας αναγκάστηκε να «εξαφανίσει» το κείμενο του. Ο Έβρος ζητά την συμπαράσταση των προοδευτικών πολιτών”.

Το κείμενο αυτό προκάλεσε ένα διαδικτυακό κύμα αντίδρασης, ειδικά δε από τη στιγμή που τα λεγόμενα του Γιάννη Λασκαράκη αναπαράχθησαν από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Βαρεμένο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης “πήραν φωτιά”, ενώ θέση πήρε και ο σύλλογος “Αινήσιο Δέλτα” στον οποίο είναι εγγεγραμμένοι όλοι οι καλυβιέρηδες του Δέλτα, εξέδωσε την εξής ανακοίνωση-απάντηση:

“Ακου Λασκαράκη Γιάννη, προλετάριε, αγωνιστή, μεγαλοεργολάβε δημοσίων έργων (πως τα ταίριαξες έτσι μπράβο), μαζί και ο φίλος σου Βαρεμένος ( όνομα και πράγμα ) να σου πω εγώ για κάτι τζάμπα μάγκες. Για να κάθεσαι εσύ και ο φίλος σου ο Βαρεμένος το βράδυ αραχτοί και ασφαλείς στην νόμιμη με άδεια οικοδομής βίλα σας, δίπλα στο τζάκι με ενδοδαπέδια θέρμανση, με χρυσή ρόμπα και γούνινα παντοφλάκια, πίνοντας σπέσιαλ ουίσκυ και βρίζοντας εμάς, κάποιοι παράνομοι οικιστές του δέλτα του Έβρου, έχουν παρατήσει δουλειές και οικογένειες και με αυταπάρνηση κάνουν το αυτονόητο που εσείς κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε. Φυλάνε τα σύνορά μας, με κίνδυνο την ζωή τους, επιτιθέμενοι από αποφυλακισθέντες των τουρκικών φυλακών που έχουν διαπράξει βιασμούς και αθρωποκτονίες, Κογκολέζους, Αλγερινούς, Αφγανούς, Παλαιστίνιους, οπλισμένους Τούρκους διακινητές υπό την καθοδήγηση Τούρκων στρατιωτικών, ενώ από αύριο θα έρθουν στην άλλη όχθη του Εβρου 1.000 καταδρομείς των τουρκικών δυνάμεων.

Και για να γνωρίζεις επειδή ξέρω τι θα πεις, σύμφωνα με το άρθρο 275 ΚΠΔ ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα σύλληψης όταν τελείται ενώπιον του αυτόφωρο κακούργημα ή πλημμέλημα. (Η παράνομη είσοδος στην χώρα είναι πλημμέλημα).

Συγνώμη που κουβαλάμε τον νόμιμο οπλισμό μας για λόγους καθαρά και μόνο ασφάλειας και δεν κουβαλάμε νυχοκόπτες. Άντε ο Βαρεμένος να λέει τις καλύβες από λαμαρίνα και πάνελ βίλες να το καταλάβω γιατί  έτσι του είπες, και δεν ξέρει ούτε στον χάρτη που είναι ο Έβρος (που να έρθει, κάνει κρύο εδώ), αλλά εσύ Λασκαράκη δεν δικαιολογείσαι με τίποτα, συνεχίζοντας το ίδιο διαχρονικό παραλήρημα περί  βιλών στο δέλτα του Έβρου, μη αντιλαμβανόμενος την εθνική σημασία που έχουν αυτές οι πρόχειρες καλύβες εκεί που είναι πάνω από 70 χρόνια. Αντίθετα με σένα τόσο το κράτος νομοθετική – εκτελεστική και δικαστική εξουσία (την τελευταία την γνωρίζεις καλά αφού μάντεψε ποιος μας στέλνει στα δικαστήρια) αλλά και οι απλοί πολίτες μας έχουν πλήρως αναγνωρίσει.

Όσο για τα δικαστήρια που μπορεί να έχεις άγχος να γνωρίζεις ότι οι δικαστές έχουν εθνική συνείδηση και υψηλό εθνικό φρόνημα και όλοι μας αθωωθήκαμε πανηγυρικά και ακυρώθηκαν τα πρωτόκολλα διοικητικής αποβολής. Άσε λοιπόν τα παραπανίσια λόγια και κάτσε απόλαυσε ήρεμα το ουίσκι σου μην ανησυχείς φυλάμε εμείς εδώ οι παράνομοι.

Υ. Γ. Αν μας ξεφύγει κάποιος βιαστής πρώην κρατούμενος και έρθει στην βίλα σου κέρασε τον το απλό ουίσκυ το σπέσιαλ  κράτα το για τον φίλο σου τον Βαρεμενο να το πιείτε μαζί.

Ο πρόεδρος του ΔΣ του συλλόγου  ΑΙΝΗΣΙΟ ΔΕΛΤΑ  Παρης Παπαδάκης”.

Το χρέος της τοπικής κοινωνίας 

Όσα αναφέρθηκαν έως εδώ αποτελούν αντικείμενο του ρεπορτάζ και τα θέτουμε στην κρίση των αναγνωστών. Στη μεγάλη εικόνα όμως, είναι αλήθεια ότι οι μέρες που ζούμε είναι “περίεργες”, είναι δύσκολες, και συμβαίνουν πολλά. Ανάμεσα στα πολλά που συμβαίνουν, είναι και η συνεργασία εθελοντών με τις αρχές αποτροπής των μεταναστών που επιχειρούν να εισέλθουν στην Ελλάδα από το Δέλτα του Έβρου, επειδή πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά την συγκεκριμένη περιοχή. Άλλωστε, όλοι γνωρίζουν και ότι το Δέλτα του Έβρου είναι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, αλλά και ότι διαθέτει πολλά “περάσματα” και σημεία που επιλέγουν οι διακινητές για να προωθήσουν ανθρώπους στην Ελλάδα.

Συνεπώς, η εμπειρία πολλών ανθρώπων, αλλά και ο εξοπλισμός τους (όπως π.χ. οι προβολείς των τρακτέρ) αυτές τις ημέρες μπορεί να φανούν χρήσιμα στις αρχές που επιχειρούν στο σημείο (σ.σ. ανεξάρτητα από το αν κάποιος συμφωνεί με την επιχείρηση αυτή καθαυτή ή όχι).

Από την άλλη πλευρά όμως, επειδή ακριβώς συμβαίνουν όλα αυτά, η τοπική κοινωνία συνολικά έχει ένα σημαντικό χρέος: να κρατήσει μακριά ακραία εθνικιστικά στοιχεία και προσωπικότητες που ενδεχομένως αναζητούν την ευκαιρία να εκφράσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα ή/και να εφαρμόσουν στην πράξη, λογικές και πρακτικές που αρμόζουν μόνο σε ολοκληρωτικά καθεστώτα. Μας αρέσει ή όχι, η πιθανότητα αυτή είναι υπαρκτή. Και οφείλουμε όλοι μας να είμαστε προσεκτικοί.