Η Νέα Δημοκρατία λέει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ φταίει για την κρίση της Σαμοθράκης – Ευρεία σύσκεψη τη Δευτέρα

Θέσεις μάχης παίρνουν τη Δευτέρα 19/08 έξι υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας για να πείσουν -μεταξύ άλλων- ότι υπαίτιος για την ακτοπλοϊκή κρίση της Σαμοθράκης είναι ο… ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του κυβερνώντος κόμματος, η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου στις 13.00 τη Δευτέρα 19/08, υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη με τη συμμετοχή των Υπουργών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, του Υφυπουργού Παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστου Μέτιου.

Σύμφωνα πάντα με την ίδια ανακοίνωση, αλλά και με τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα “επί τέσσερα και πλέον χρόνια, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φρόντισε να διαθέσει λίγες χιλιάδες ευρώ για να αποκατασταθούν τα προβλήματα του λιμένα. Η αποκατάσταση αφορά στον καθαρισμό του πυθμένα του από φερτά υλικά και επιχωματώσεις οι οποίες έχουν αλλοιώσει τα αβαθή του με αποτέλεσμα να είναι κάτι παραπάνω από σίγουρη η προσάραξη των πλοίων που προσεγγίζουν στο λιμάνι. 
Το θέμα το γνώριζαν όλοι οι πρώην υπουργοί Ναυτιλίας (Δρίτσας, Κουρουμπλής, Κουβέλης) και ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός. Εν γένει όμως και πέρα από τον πυθμένα, οι λιμενικές υποδομές του νησιού είναι προβληματικές και απαιτούν τον πλήρη εκσυγχρονισμό τους”. 

Από αυτή τη δήλωση βέβαια το πρώτο ερώτημα που προκύπτει, είναι αν η Νέα Δημοκρατία θα διαθέσει άμεσα “τις λίγες χιλιάδες ευρώ” που απαιτούνται για την αποκατάσταση του λιμένα. Και το θέμα θα έκλεινε εδώ -εν αναμονή της σύσκεψης πάντα- αν δεν είχε παρέμβει διαδικτυακά, ο δήμαρχος του νησιού Θανάσης Βίτσας χαρακτηρίζοντας ανακριβή όσα ακούγονται για το λιμάνι της Σαμοθράκης.

Ο κος Βίτσας σε μία μακροσκελή ανακοίνωση εξηγεί βήμα προς βήμα όλα όσα έχουν γίνει προς την κατέυθυνση της αναβάθμισης του λιμανιού της Καμαριώτισσας με την αρχή του νήματος μάλιστα να βρίσκεται σε σημείο, οπόταν του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης προήδρευε ο Σταύρος Σταυράκογλου.

Γράφει ο κος Βίτσας:

Το πρόβλημα του λιμανιού της Σαμοθράκης δεν είναι μόνο ο καθαρισμός και η εκβάθυνση του αλλά περισσότερα προβλήματα και πιο σύνθετα.
Πρέπει να ξεπεραστούν πλήθος προβλημάτων που οδηγούν σε αδιέξοδο (ανάγκη νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών, έκδοσης νέων περιβαλλοντικών όρων, επαναχάραξης γραμμών αιγιαλού – παραλίας, τροποποίησης της οριοθετημένης γραμμής χερσαίας ζώνης κ.α.) περιορισμενες δυνατότητες κύκλου ελιγμών κι ακόμα πιο περιορισμένες δυνατότητες ελλιμενισμού πλοίου. Δηλαδή ειδικές συνθήκες, ξεπερασμένων προδιαγραφών με μη εφικτή τη λειτουργία των κανόνων της αγοράς.
Διέξοδος στην άρση των ανωτέρω προβλημάτων δόθηκε με το Ν.4150/2013, με τον οποίο οι φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης των λιμένων μείζονος ενδιαφέροντος (όπως και του λιμένα Καμαριώτισσας), υποχρεώθηκαν να προβούν σε σύνταξη Αναπτυξιακού Προγράμματος (Master Plan), υπό τη μορφή «Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ)». 
Περιλαμβάνει μία σειρά μελετών, όπως τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ακτομηχανική, έργων παράκτιας προστασίας, η/μ εγκαταστάσεων και Μ.Π.Ε. και φυσικά επέκταση.
Ο Ο.Λ.Α δεν διέθετε τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους και εισηγήθηκε στο δήμο (υπάρχει το σχετικό υπόμνημα) την αναζήτηση χρηματοδότησης (προεδρεία Σταυράκογλου)
Η αρχική δέσμευση χρημάτων για την εκπόνηση των μελετών έγινε κατόπιν αιτήματός μας για το στρατηγικό για το νησί έργο τον Ιανουάριο του 2015 από το Υπουργείο Υποδομών (Υπουργός Μ. Χρυσοχοίδης) αργότερα το καλοκαίρι του 2015 παρά τα προβλήματα της χώρας η χρηματοδότηση αξιολογήθηκε ως προτεραιότητας και παρέμεινε στο Π.Δ.Ε (Υπουργός Χ. Σπίρτζης, Γεν. Γραμ. Γ. Δέδες)
Αναθέτουσα αρχή ορίστηκε η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός. Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 13.10.2016 και σήμερα οι αναγκαίες μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. έχουν υποβληθεί για έγκριση στην Ε.Σ.Α.Λ και συγχρόνως η Περιβαλλοντική Μελέτη (Μ.Π.Ε) προς έγκριση στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος.
Αυτό το οποίο πρέπει στη συνέχεια να γίνει είναι οι εγκρίσεις των μελετών και η χρηματοδότηση του έργου.