Λαϊκή Συσπείρωση Αλεξανδρούπολης: Την μείωση των φόρων ΟΛΕΣ οι άλλες παρατάξεις δεν την ψήφισαν

Η Λαϊκή Συσπείρωση τον Οκτώβρη του 2014 κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο ολοκληρωμένη πρόταση για τα δημοτικά-ανταποδοτικά τέλη και άλλους φόρους από την οποία προέκυπταν σημαντικές μειώσεις για τους δημότες ,με ιδιαίτερη στόχευση την ελάφρυνση των λαϊκών οικογενειών που ήδη είχαν πληγεί από τα δύο μνημόνια.

Στο ΔΣ (5/11/14) μετά από συζήτηση η πρότασή μας ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΤΗΚΕ από ΟΛΕΣ τις παρατάξεις και από ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους δημοτικούς συμβούλους.Καταψηφίστηκε και από αυτούς που ανερυθρίαστα μεταπηδούν από ψηφοδέλτιο σε ψηφοδέλτιο, αποδεικνύοντας πως στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής δεν υπάρχουν «κόκκινες» γραμμές. Η πρότασή μας καταψηφίστηκε και από αυτούς που σήμερα είναι επικεφαλής ψηφοδελτίων και υπόσχονται γενικά και αόριστα μειώσεις.

(Παραπέμπουμε στην πρόταση και στην τελευταία σελίδα της απόφασης του ΔΣ).

                                                           

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥΣ

Στις σημερινές δύσκολες συνθήκες για τους συνδημότες μας, και ιδιαίτερα για τους ανέργους, τους χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους, μικροεπαγγελματίες και εμπόρους, τους αγρότες, τις πολύτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες, τα ΑμΕΑ, είναι επιτακτική η ανάγκη αναπροσαρμογής φόρων και τελών.

Οι φόροι, τα χαράτσια, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και οι μισθοί πείνας καθιστούν  αδύνατη την εκπλήρωση των υποχρεώσεων των εργαζόμενων δημοτών προς το δήμο.

Η θέση για τα τέλη του 2015, όπως και για κάθε χρονιά, έχει ως βασικό κριτήριο τη διαφορετική ταξική θέση των φορολογούμενων δημοτών, ανεξάρτητα από τα διαφορετικά είδη φορολόγησης (μισθωτών – αυτοαπασχολούμενων – μικρών επιχειρήσεων – μονοπωλιακών ομίλων).

 Θεμελιώδεις άξονες της πρότασής μας είναι:

  1. Η πλήρης και επαρκής κρατική χρηματοδότηση της τοπικής διοίκησης (Περιφερειών και Δήμων) από τον κρατικό προϋπολογισμό, για τη λειτουργία των υπηρεσιών στην κατεύθυνση ικανοποίησης την λαϊκών αναγκών. Δε συμβιβαζόμαστε με τους σημερινούς εξευτελιστικούς πόρους της ΤΔ από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
  2. Η επιβολή φορολογίας 45% στο μεγάλο κεφάλαιο και στην εκκλησιαστική περιουσία,
  3. Η κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς κατανάλωσης και στα οικιακά τιμολόγια των πρώην ΔΕΚΟ, στην εκπαίδευση και στην υγεία.
  4. 4.Η απαλλαγή από τους φόρουςγια τη λαϊκή οικογένεια με εισόδημα μέχρι 40.000€ το χρόνο και 5.000 € για κάθε παιδί. Η μείωση της αντιλαϊκής έμμεσης φορολογίας με στόχο την κατάργησή της.
  5. Η πλήρης επιστροφή των παρακρατηθέντων. Τα χρήματα αυτά ανήκουν στους εργαζόμενους. Έχουν αφαιρεθεί, άμεσα ή έμμεσα, από το εισόδημά τους, και αναπληρώνονται από πρόσθετους φόρους και τέλη που επιβάλλονται σε βάρος τους. Κανένας συμβιβασμός όσον αφορά στην επιστροφή τους. Η παρακράτηση των πόρων της ΤΔ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα διαφθοράς. Η συγκάλυψή της και ο συμβιβασμός όπως έγινε με τους ήδη παρακρατηθέντες πόρους, αποτελεί συμμετοχή στη διαφθορά και προσπάθεια δημιουργίας συνείδησης αποδοχής της.

Οι φόροι και τα τέλη χωρίζονται Ασε αυτά που επιβάλλονται από την κυβέρνηση και εισπράττονται από τους Δήμους ή αποδίδονται σε αυτούς από το Υπουργείο Οικονομικών και Βσε αυτά που επιβάλλονται από τους Δήμους.

Συγκεκριμένα προτείνουμε:

Α. Από τους φόρους που επιβάλλονται από την κυβέρνηση να καταργηθούν:

  1. Τέλος Ακίνητης Περιουσίας με ταυτόχρονη φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
  2. Φόρος Ζύθου.
  3. Φόρος μεταβίβασης ακινήτων (για την α’ κατοικία).
  4. Όλες οι εισφορές που σχετίζονται με δημοτικά έργα, με ένταξη στο σχέδιο πόλης, με πυκνοδομημένες περιοχές.
  5. Για τους μικρούς επιχειρηματίες το τέλος 0,5%  επί των ακαθαρίστων. Να παραμείνει το τέλος 5% για τα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, κέντρα πολυτελείας, κλπ.
  6. Κατάργηση του τέλους των παρεπιδημούντων στις μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Να παραμείνει το τέλος 0,5% για τα ξενοδοχεία 4 & 5 αστέρων.

Β. Από τους φόρους που επιβάλλονται από το Δήμο να καταργηθούν ή να μειωθούν τα παρακάτω τέλη:

  1. Κατάργηση  των δυνητικών  τελών  και δικαιωμάτων αποκλειστικής αρμοδιότητας του Δήμου,όπως τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς, τέλη για τον πολιτισμό, αθλητισμό με τη μορφή συνδρομής κλπ. Κατάργηση του τέλους στάθμευσης οχημάτων (αφού οι κάτοχοι πχ. πληρώνουν πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας), τα τέλη που επιβάλλονται από τους συνδέσμους, το δικαίωμα βοσκής για τους μικροκτηνοτρόφους, των σταθμικών και μετρικών δικαιωμάτων.
  2. Τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού να καταργηθούν σε κοινωνικούς φορείς(πχ. σωματεία) και σε κατηγορίες πληθυσμού, πχ. ανέργους, μονογονεϊκές οικογένειες, πολύτεκνων, ΑμεΑ. Μείωση για όλους τους υπόλοιπους μισθωτούς, αυτοαπασχολούμενους, αγρότες κατά 50% με βάση την πρότασή μας για το αφορολόγητο όριο που είναι για το ζευγάρι 40.000 ευρώ το χρόνο και 5.000 για κάθε παιδί. Ο αγώνας μας για την οριστική κατάργηση αυτών των τελών συνδέεται με την πλήρη κρατική χρηματοδότηση των τοπικών οργάνων.
  3. Να μειωθούν κατά 50% τα τέλη πεζοδρομίων, πλατειών και κοινοχρήστων χώρων για φορολογική ανακούφιση των μικρομαγαζάτορων, ποσοστό που αντιστοιχεί στη μείωση του τζίρου της συντριπτικής πλειοψηφίας των επαγγελματιών της πόλης μας  και τη διαγραφή των εξοντωτικών προστίμων. Κι αυτό γιατί αν τα τέλη μεταφερθούν στις τιμές των προσφερομένων προϊόντων και υπηρεσιών θα επιβαρύνουν τους εργαζόμενους.
  4. Να μειωθούν κατά 50% τα τέλη καθαριότητας των λαϊκών αγορών.
  5. Να καταργηθεί το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) με ταυτόχρονη φορολόγηση της  μεγάλης ακίνητης περιουσίας.Επιβάλλεται επί της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας ποσοστό 0,025%-0,035% (άρθρο 24 Ν.2130/93). Θεσπίστηκε ως έσοδο των ΟΤΑ και επιβάλλεται υποχρεωτικά από αυτούς. Το ποσοστό καθορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εντός του περιθωρίου που δίνει ο νόμος. Εισπράττεται  από τους Δήμους μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Τα χρήματα που εισπράττονται από το ΤΑΠ μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε.
  6. Μείωση του τέλους ύδρευσης – άρδευσης κατά 50%,ανταποδοτική υπηρεσία, ανάλογα  με το καταναλισκόμενο νερό (19 Β.Δ. 20-10-58).
  7. Μείωση του τέλους αποχέτευσης με κλιμάκωση για τη λαϊκή κατοικία(τετραγωνικά, κατανάλωση, κα),  (άρθρο 19 Β.Δ. 20-10- 58).  Μείωση του τέλους σύνδεσης με αποχετευτικό αγωγό (τουλάχιστον 50%).

Γ. Να γίνουν αυξήσεις σε τέλη και φόρους, είτε από το Δήμο σε ό,τι τον αφορά, είτε από την κυβέρνηση:

  1. Στα τέλη καθαριότητας & φωτισμού για τις Τράπεζες, τα εμπορικά κέντρα, τα σούπερ μάρκετ  και γενικά τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, εργοστάσια, κλπ που δρουν στα όρια του Δήμου.
  2. Στο τέλος Διαφήμισης.
  3. Στο τέλος παροπλισμένων πλοίων.
  4. Στο τέλος εκμετάλλευσης λατομείων αδρανών υλικών και βιομηχανικών ορυκτών
  5. Στο φόρο ηλεκτροδοτούμενων χώρων στους εμπορικούς και βιομηχανικούς χώρους.

Η Θέση μας ανά Κατηγορία Τοπικών εσόδων

 Αi. Τέλη

Τέλος ακίνητης περιουσίας.  Επιβάλλεται επί της αντικειμενικής αξίας της ακίνητης περιουσίας ποσοστό 0,025%-0,035% (άρθρο 24 Ν.2130/93). Θεσπίστηκε ως έσοδο των  ΟΤΑ και επιβάλλεται υποχρεωτικά από αυτούς. Το ποσοστό καθορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εντός του περιθωρίου που δίνει ο νόμος. Εισπράττεται  από τους Δήμους μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Τα χρήματα που εισπράττονται από το ΤΑΠ μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε. Θέση μας είναι να καταργηθεί με ταυτόχρονη φορολόγηση της  μεγάλης ακίνητης περιουσίας.

Τέλος καθαριότητας και φωτισμού. Ανταποδοτική υπηρεσία, υπολογίζεται ανά m2  οποιουδήποτε χώρου (άρθρο 21 Β.Δ. 20-10-58, N.25/75 Ν.429/76, Ν.1080/80 Ν.1828/89). Η τιμή ανά m2 ορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου κάθε χρόνο. Γίνεται διάκριση στην τιμή για την κατοικία και τους επαγγελματικούς χώρους. Η θέση  μας είναι η μείωσή του κατά περίπτωση. Μείωση κατά 50% σε χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους και κατάργηση στους άνεργους, πολύτεκνους με χαμηλό εισόδημα και άλλες ευπαθείς ομάδες.

Τέλος ύδρευσηςΑνταποδοτική υπηρεσία, το κόστος της οποίας καθορίζεται από την ποσότητα του νερού που έχει καταναλωθεί.  ( 19 Β.Δ. 20-10-58). Η  θέση μας είναι η μείωση του κατά 50%.

Τέλος άρδευσης. Ανταποδοτική υπηρεσία ( 19 Β.Δ. 20-10-58). Η  θέση μας είναι η μείωσή του, με κλιμάκωση για τη λαϊκή-αγροτική οικογένεια.

Τέλος αποχέτευσης(Άρθρο 19 Β.Δ. 20-10- 58).  Έσοδα σύνδεσης με αποχετευτικό αγωγό. Η θέση μας είναι η μείωσή του, με κλιμάκωση για τη λαϊκή κατοικία (τετραγωνικά, κατανάλωση, κά).

Τέλος χρήσεως κτημάτων, έργων και υπηρεσιών (άρθρο 19 Β.Δ. 20-10). Η θέση μας είναι η μείωσή του.

Τέλος χρήσεως πεζοδρομίων, πλατειών και λοιπών κοινοχρήστων χώρων  (άρθρο 3 Ν.1080/80, άρθρο 54 Ν.1416/84, άρθρο 26 Ν. 1828/89, άρθρο 6 Ν.1900/80). Επιβάλλεται σε  όσους χρησιμοποιούν κοινόχρηστους χώρους για τραπεζοκαθίσματα,  οικοδομικές εργασίες, στάσιμο εμπόριο, πανηγύρεις, κλπ. Η τιμή ανά m2 ορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου κάθε χρόνο. Η θέση μας είναι η μείωσή τους κατά 50%, ποσοστό που αντιστοιχεί στη μείωση του τζίρου της συντριπτικής πλειοψηφίας των επαγγελματιών της πόλης μας. Προτείνουμε περαιτέρω τη διαγραφή των εξοντωτικών προστίμων που έχουν επιβληθεί.

Τέλος διαφήμισης. Επιβάλλεται  ανάλογα την κατηγορία διαφήμισης (άρθρο 8  Ν.1144/81, Ν.1491/84, Ν.1900/90, Ν.2130/93). Το τέλος διαφήμισης επιβάλλεται απευθείας από το νόμο. Το Δημοτικό Συμβούλιο, με απόφασή του, υποχρεούται να καθορίζει τους χώρους διενέργειας εμπορικής διαφήμισης. Η θέση μας είναι να δίνονται χώροι για διαφήμιση με αυστηρά κριτήρια, για την προστασία των οδηγών ΙΧ σύμφωνα τις αποφάσεις του ΣτΕ. Όπου θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν χώροι για διαφήμιση να διατηρηθεί το τέλος.

Τέλος στάθμευσης οχημάτων (άρθρο 4 Ν.1900/90). Δυνητικό ανταποδοτικό τέλος για ελεγχόμενη στάθμευση. Η θέση μας είναι η κατάργησή του, αφού οι κάτοχοι ΙΧ πληρώνουν  πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας στο κράτος και αυτό υποχρεούται να παρέχει δωρεάν θέσεις στάθμευσης.

Τέλος έκδοσης αδειών οικοδομών (άρθρο 23 Β.Δ. 20-10-58, Ν. 226/75). Το 0,5% επί της αξίας του κόστους οικοδομικών εργασιών. Η θέση μας είναι να καταργηθεί  για τη χρήση  λαϊκής κατοικίας. Να διατηρηθεί για τη χρήση εμπορικών κέντρων, εργοστασίων, κλπ.

Τέλος διαμονής παρεπιδημούντων, 0,5%. Επιβάλλεται επί των τιμών των ενοικιαζόμενων δωματίων ύπνου (Ν.339/76, Ν.658/77, Ν. 1080/80, Ν.1416/84, Ν. 2130/93). Η θέση μας είναι να καταργηθεί  για τα μικρά ξενοδοχεία και να διατηρηθεί για τα ξενοδοχεία 4 & 5 αστέρων.

Τέλος επί των ακαθαρίστων εσόδων ορισμένων κατηγοριών καταστημάτων  Επιβάλλεται ως ποσοστό ( 0,5% ή 5%) επί του κύκλου εργασιών τους (Ν.339/76 Ν.658/77, Ν.1080/80, Ν.1416/84, Ν.1828/89, Ν.2065/92, Ν. 2130/93, Ν.2539/97, Ν.3756/09). Το 0,5% για εστιατόρια, ταβέρνες, καφενεία, καφετέριες, κλπ. Το 5% για νυχτερινά κέντρα, κ.ά. με ποτά και θέαμα. Η θέση μας είναι να καταργηθεί το 0,5% και να διατηρηθεί το 5%.

Τέλος εκμετάλλευσης λατομείων αδρανών υλικών. Επιβάλλεται ως ποσοστό 2% επί της αξίας των ακατέργαστων προϊόντων λατομείου (άρθρο 19 Ν. 1428/84, Ν2115/93). Τα ποσά διατίθενται για τη δήθεν προστασία του περιβάλλοντος. Η θέση μας είναι να αυξηθεί το τέλος αυτό. Η λατομική δραστηριότητα μπορεί και πρέπει να μειωθεί με την προώθηση της ανακύκλωσης των αδρανών υλικών.

Τέλος καθαριότητας λαϊκών αγορών και εμποροπανηγύρεων. Επιβάλλεται στους συμμετέχοντες στις λαϊκές  αγορές (άρθρο 27 Ν.2130/93). Το ύψος του τέλους για τη λειτουργία εμποροπανηγύρεων ορίζεται όπως και η παραχώρηση των χώρων με κανονιστική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η θέση μας είναι η μείωση του τέλους , γιατί επιβαρύνει τους μικρέμπορους και τα λαϊκά στρώματα όταν αυτοί το μεταβιβάζουν στις τιμές των προϊόντων τους.

Τέλη που επιβάλλονται από συνδέσμους (άρθρο 16 Ν. 2130/93). Με απόφαση συνδέσμων δήμων καθώς και αναπτυξιακών συνδέσμων, επιβάλλονται τέλη για τις παρεχόμενες αντίστοιχες υπηρεσίες σε βάρος των κατοίκων του Δήμου που είναι μέλος των συνδέσμων. Ειδικά για τους συνδέσμους ύδρευσης ή καθαριότητας, όταν οι αντίστοιχες υπηρεσίες δεν παρέχονται αποκλειστικά από αυτούς, τα τέλη επιβάλλονται με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου. Η θέση μας είναι να καταργηθεί η δυνατότητα επιβολής τελών από τους Συνδέσμους.

Αii. Δυνητικά τέλη

Επιβάλλονται για κάθε νέα υπηρεσία ή έργο που γίνεται στην περιοχή τους (άρθρο 25 Ν.1828/89). Ως τέτοια, έχουν οριστεί τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούςτέλη πολιτισμού, αθλητισμού, κλπ. Η θέση μας είναι η κατάργηση των τελών αυτών.

Β. Φόροι

Φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων. Καλύπτει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε καλυμμένους και ακάλυπτους εμπορικούς και βιομηχανικούς χώρους (άρθρο 10 Ν.1080/80, άρθρο 54 Ν.1416/84, άρθρο 25 Ν.1828/89, άρθρο 27 Ν. 2130/93).  Ο φόρος αυτός είναι προαιρετικός. Επιβάλλεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για κάθε στεγασμένο ή μη χώρο. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο συντελεστής του φόρου κατά τετραγωνικό μέτρο. Για τους μη στεγασμένους χώρους ο συντελεστής φόρου ορίζεται στο ήμισυ των στεγασμένων. Η θέση μας είναι η αύξηση των τελών στους εμπορικούς και βιομηχανικούς χώρους και η κατάργησή τους για την κατοικία.

Φόρος μεταβίβασης ακινήτων. Αποδίδεται στους ΟΤΑ μέσω των ΚΑΠ (Ν.Δ. 317/1969).  (Καταργήθηκε η μεταβίβασή του στους Δήμους με το Ν.3852/2010 και αντικαταστάθηκε με ποσοστό από το φόρο Ακίνητης Περιουσίας).  Η θέση μας είναι να καταργηθεί για την πρώτη κατοικία.

Φόρος Ζύθου. Επιβάλλεται σε ποσοστό 3%  επί της αξίας του ζύθου που πωλείται στο εσωτερικό των καταστημάτων (άρθρο 12 Ν.1080/80) και βαρύνει τον αγοραστή. Αποδίδεται από τον παραγωγό στη Δ.Ο.Υ. και κατανέμεται από το Υπ. Εσωτερικών ανά τρίμηνο στους Δήμους. Η θέση μας είναι να καταργηθεί γιατίεπιβαρύνει την κατανάλωση.

Γ. Δικαιώματα

Δικαίωμα χρήσεως δημοτικών ή κοινοτικών αγορών (άρθρο 4 ΒΔ. 20-10-58). Η θέση μας είναι να διατηρηθεί το δικαίωμα και να μειωθούν οι τιμές.

Δικαίωμα βοσκής (άρθρο 5 Β.Δ. 20-10-58, Ν.Δ.. 4260/62, Ν.Δ.. 86/69, Ν.Δ. 703/70, Ν. 1080/80, Ν. 2130/93). Οι βοσκότοποι που ανήκουν στο κράτος διατίθενται για εκμετάλλευση στους ΟΤΑ στην Περιφέρεια των οποίων βρίσκονται, για την ικανοποίηση κτηνοτροφικών αναγκών. Το δικαίωμα βοσκής καθορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά κεφαλή μικρού και μεγάλου ζώου. Η θέση μας είναι η δωρεάν παραχώρηση στους μικροκτηνοτρόφους.

Δικαίωμα χρήσης νεκροταφείων (άρθρο 4 ΑΝ. 582/68). Η θέση μας είναι να παρθούν όλα τα μέτρα για την καθιέρωση της πολιτικής κηδείας σ’ όλα τα νεκροταφεία (αίθουσα, κλπ.). Επίσης να εφαρμοστεί ο νόμος για την καύση των νεκρών με την ίδρυση αποτεφρωτήρων που θα μειώσει τις εκτάσεις που χρειάζονται, για την ταφή και θα απελευθερωθούν χώροι.

Όσον αφορά στα τέλη, προτείνουμε να μειωθούν αυτά για τους τάφους τριετούς χρήσης και των οστεοφυλακίων. Να αυξηθούν τα τέλη οικογενειακών τάφων, κατασκευής μνημείων, αφής καντηλιών, κλπ. Μετά την εφαρμογή της καύσης, μπορούμε να ζητήσουμε την αύξηση του δικαιώματος ενταφιασμού.

Δικαίωμα εμπορίας ποσίμων υδάτων από τοπικές πηγές (άρθρο 2 Ν. 1080/80, Ν.1828/89). Η επιβολή του τέλους είναι υποχρεωτική. Τα έσοδα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε. Η θέση μας είναι να διατηρηθεί το δικαίωμα.

Σταθμικά και μετρικά δικαιώματα (άρθρο 14 Β.Δ. 20-10-58). Με απόφαση του ΔΣ καθορίζεται το ύψος των δικαιωμάτων αυτών. Οι Δήμοι έχουν δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης μέτρων και σταθμών σε κοινόχρηστους χώρους της διοικητικής τους Περιφέρειας, όπως γεφυροπλάστιγγες, παζάρια, κλπ. Η θέση μας είναι να καταργηθεί το τέλος που πρακτικά αναφέρεται σε άλλες εποχές.

Δ. Εισφορές

Εκούσια εισφορά για την εκτέλεση δημοτικών ή κοινοτικών έργων (άρθρο 51 Β.Δ. 20-10-58). Να καταργηθεί.

Εισφορά σε χρήμα λόγω ένταξης στο σχέδιο πόλης ή λόγω επέκτασης του (άρθρο 9 Ν.1337/83). Είμαστε ενάντια στην μετατροπή της εισφοράς σε γη, σε χρήμα. Να καταργηθεί.

Εισφορά ιδιοκτησιών σε πυκνοδομημένες περιοχές κύριας κατοικίας (άρθρο 10 Ν.1221/81). Η θέση μας είναι η κατάργηση όλων αυτών των εισφορών.

Ε.  Εισφορές για έσοδα από άλλες πηγές

Πρόστιμα από παραβάσεις Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 31 Ν.2130/93 και 45 Ν.2218/94). Τα πρόστιμα προσδιορίζονται από τον ΚΟΚ και βεβαιώνονται από αστυνομικό όργανο της Τροχαίας. Τα ποσά αποδίδονται στους Δήμους. Τα πρόστιμα είναι υπέρογκα και έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα. Η θέση μας είναι να μειωθούν.

Πρόστιμα από παραβιάσεις της νομοθεσίας για το υπαίθριο εμπόριο (άρθρο 5 Ν.2323/95). Η θέση μας είναι να μειωθούν.

Πρόστιμα από παραβιάσεις της νομοθεσίας για την καθαριότητα και την κοινή ησυχία (άρθρο 16 Ν.2130/93). Επιβάλλονται με κανονισμούς απόφασης του δημοτικού συμβουλίου από υπαλλήλους της δημοτικής αστυνομίας ή της διεύθυνσης καθαριότητας (μόνο μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν δικαίωμα ναεπιβάλλουν πρόστιμα). Η θέση μας είναι να διατηρηθούν για τις παραβιάσεις του ωραρίου κοινής ησυχίας και τη ρύπανση από εμπορική διαφήμιση.

Παράβολα για την έκδοση ορισμένων αδειών από τους ΟΤΑ (άρθρο 11 Ν.2503/97) και πρόστιμα λόγω παραβίασης των όρων τουςΈκδοση άδειας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Καθορίζεται με απόφαση ΔΣ όπως και αυτό της παραμονής αλλοδαπών. Το 30% από τα παράβολα παίρνει το ΥΠΕΣ απόκτησης ελληνικής ιθαγένειας αλλοδαπών, πλειστηριασμών. Η θέση μας είναι να καταργηθούν όλα αυτά τα παράβολα.

Προσαυξήσεις λόγω εκπρόθεσμης καταβολής οφειλών προς τους ΟΤΑ. Οι προσαυξήσεις είναιδυσβάστακτες και ξεπερνούν πολλές φορές το πραγματικό κεφάλαιο των οφειλών. Η θέση μας είναι να μειωθούν δραστικά.