Η Αλεξανδρούπολη εΚΤΕΛεί το αναπτυξιακό της σχέδιο

Ένα νέο πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης και ένα πιο συμμαζεμένο στο τέρμα της παραλιακής λεωφόρου είναι δύο στοιχεία που προστίθενται στη νέα εικόνα που διαμορφώνει η Αλεξανδρούπολη. Αρχίζοντας από το δεύτερο, πρόκειται για το γνωστό χώρο στάθμευσης στη “στροφή του Εγνατία”, το οποίο υφίσταται ένα ‘λίφτινγκ’ αυτή την περίοδο και όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, όταν ολοκληρωθεί, εκεί θα μπορούν να παρκάρουν εν τάξει 180 αυτοκίνητα και μάλιστα χωρίς αντίτιμο.

Ένας ακόμη χώρος στάθμευσης σχεδιάζεται -και θα υλοποιηθεί αν βρεθεί ενδιαφερόμενος επενδυτής- στον αύλειο χώρο της Μητρόπολης και συγκεκριμένα υπογείως. Πρόκειται για ένα πάρκινγκ χωρητικότητας 200 οχημάτων και δύο επιπέδων κάτω απο την πλατεία του Αγίου Νικολάου. Η υλοποίηση του σχεδιασμού προβλέπει ως μέθοδο κατασκευής και λειτουργίας του πάρκινγκ τη ΣΔΙΤ, που σημαίνει ότι θα η στάθμευση εκεί θα έχει κάποιο αντίτιμο.

Αν λειτουργήσει αυτό το πάρκινγκ, θα είναι ο τρίτος οργανωμένος χώρος στάθμευσης επί πληρωμή στην Αλεξανδρούπολη, μετά από αυτόν κάτω από το Φάρο και αυτόν που λειτουργεί μεταξύ των οδών Βενιζέλου και Παλαιολόγου.

Ωστόσο, ο σχεδιασμός για το πάρκινγκ της Μητρόπολης προκάλεσε την αντίδραση της Οικολογικής Εταιρίας Έβρου, που με τη σειρά της προκάλεσε την αντίδραση του Δημάρχου.

“Πριν καν λαλήσει ο πετεινός ελάλησαν οι εξειδικευμένοι επιστήμονες της οικολογικής εταιρείας ήτοι, συγκοινωνιολόγοι, πολεοδόμοι, χωροτάκτες, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, οικονομολόγοι, εκπαιδευτικοί, προστάτες της θρησκευτικής λατρευτικής διαδικασίας, γεωπόνοι και τελικά μάντεις μόνο κακών, αφού πάνω από το παρκινγκ «φυτρώνουν μόνο τσιμέντα». (Θυμίζω ότι στο ατυχές παράδειγμά τους στην πλατεία Κάνιγγος, υπάρχουν επάνω μόνο δρόμοι)”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κος Λαμπάκης, προ(σ)καλώντας την Εταιρεία σε διάλογο και μάλιστα στο κτίριο που “ο δήμος της έχει παραχωρήσει” για να λειτουργεί.

Ωστόσο, ούτε το πάρκινγκ της Μητρόπολη δύναται να λύσει απολύτως το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αλεξανδρούπολης, το οποίο συναρτάται και στην έλλειψη θέσεων στάθμευσης, που προκύπτει επαγωγικά. Αυτή η έλλειψη άλλωστε ήταν και το Νο1 πρόβλημα της πόλης, που είχαν επισημάνει οι πολίτες που απάντησαν στα ερωτηματολόγια που διένειμε ο δήμος Αλεξανδρούπολης, λίγο πριν το αναπτυξιακό συνέδριο της 18ης Ιανουαρίου.

Η κατάσταση ίσως ανακουφιστεί με την μετακίνηση του ΚΤΕΛ, όταν αυτή συντελεστεί, από το κέντρο της πόλης στον ανατολικό της τομέα, πλησίον του λεγόμενου Γαλλικού Σταθμού. Η εγκατάσταση του ΚΤΕΛ στο συγκεκριμένο σημείο προκύπτει από το λεγόμενο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης και γίνεται σε συνεργασία με την ΓΑΙΟΣΕ, στην οποια ανήκουν οι εναπομείνασες και ανακαινισθείσες εγκαταστάσεις του Γαλλικού Σταθμού.

Εις απάντηση της ομάδας πολιτών που ανησυχούν για τυχόν βλάβη στο ιστορικό κτίριο, ο δήμος Αλεξανδρούπολης εξέδωσε ανακοίνωση για να εξηγήσει οτι “υπάρχει πλήρης ταύτιση των χρήσεων αξιοποίησης της περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της πόλης (ΓΠΣ) και επιτέλους πλήρης προστασία των κτιρίων” καθώς και ότι “η ανάδειξη των μνημείων με την επισκεψιμότητα και τη σύγχρονη ζωή, οι μεταφορές (ΚΤΕΛ- ΟΣΕ αφού λειτουργεί η γραμμή και κάποια κτίρια) σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό της πόλης και την προστασία των κτιρίων είναι κάτι που δένει και ταυτίζεται μοναδικά. Αυτό είναι και το νόημα και το θεμελιώδες αξίωμα του Ν. 3028/2002 για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς”.