Τελικά τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν ίσες ευκαιρίες στην Εκπαίδευση;

Το γεγονός ότι το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να γίνει περισσότερο υποστηρικτικό για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν κάποιου είδους μαθησιακή δυσκολία, επισημαίνει η κα Αλεξάνδρα Γκουλιάμα, ως υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Έβρου.

Αφορμή για το σχόλιο της κας Γκουλιάμα, στάθηκε το δεδομένο ότι φέτος στις πανελλήνιες εξετάσεις συμμετέχουν συνολικά 46 μαθητές και μαθήτριες που εξετάζονται προφορικά επειδή ακριβώς έχουν κάποιου είδους μαθησιακή δυσκολία.

Όμως η προφορική εξέταση “είναι λύση ανάγκης” σημειώνει η κα Γκουλιάμα, που θεωρεί μεν θετικό το γεγονός ότι ολοένα και περισσότερα παιδιά παίρνουν τη σχετική διάγνωση και κάνουν χρήση του δικαιώματος τους στην προφορική εξέταση, όμως ταυτόχρονα πρέπει κάποια στιγμή να ανοίξει επί της ουσίας το ζήτημα της εκπαίδευσης αυτών των παιδιών.

“Τμήματα ένταξης λειτουργούν, αλλά όχι σε όλα τα σχολεία” λέει η κα Γκουλιάμα και συμπληρώνει ότι “εκεί μπαίνουν φύρδην μίγδην όλες οι περιπτώσεις – από τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού έως τα παιδιά που έχουν ελλειμματική προσοχή” για να εξηγήσει ότι υπό αυτές τις συνθήκες, δεν μπορεί φυσικά να γίνει σωστό μάθημα και ανάλογα με τις αναγκες κάθε μαθητή/μαθήτριας.

Επιπλέον, μέγα ζητούμενο αποτελεί και το πως θα συνεχισουν αυτά τα παιδιά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση  – αν δηλαδή τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ της Ελλάδας έχουν τις κατάλληλες δομές και υποδομές για τα υποδεχτούν και να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τον κύκλο των σπουδών τους.

Σε κάθε περίπτωση φυσικά, όλοι αυτοί οι προβληματισμοί δεν ακυρώνουν την προσπάθεια των συγκεκριμένων παιδιών, και τη διάθεση τους για ενεργό συμμετοχή στο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο εν τέλει οφείλει να γίνει δικαιότερο εφαρμόζοντας την “Συμπερίληψη” των παιδιών αυτών.