Στον απόηχο του σκανδάλου υπεξαίρεσης προσωπικών δεδομένων, το Facebook, που βρίσκεται στη δίνη της καταιγίδας των αποκαλύψεων για τις πρακτικές της Cambridge Analytica, ξεκινά να ενημερώνει τους χρήστες του για το αν ανακτήθηκαν εν αγνοία τους τα προσωπικά τους δεδομένα.
Το Facebook θα αρχίσει να στέλνει από τη Δευτέρα ειδοποιήσεις στα προφίλ των χρηστών του, που επηρεάστηκαν από το σκάνδαλο και ούτε λίγο ούτε πολύ ανέρχονται σε 87 εκατομμύρια, κάποιοι εκ των οποίων είναι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έτσι, στην κορυφή του news feed του κάθε χρήστη θα αναρτηθεί ένας σύνδεσμος, που θα επιτρέπει στον κάθε ένα να δει ποιες εφαρμογές είναι συνδεδεμένες με τον λογαριασμό τους στο Facebook, αλλά και τι πληροφορίες είναι προσβάσιμες σε αυτές τις εφαρμογές.
«Θα ενημερώσουμε τους χρήστες μας αν τα δεδομένα τους “μοιράστηκαν” εσφαλμένα στην Cambridge Analytica», αναφέρεται σε ανακοίνωση του αμερικανικού κολοσσού.
Μέσω του συνδέσμου που θα αναρτηθεί στα προφίλ τους, οι χρήστες θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να διαγράψουν εφαρμογές, εμποδίζοντάς τις από το να συγκεντρώσουν περισσότερα στοιχεία για αυτούς.
Το Facebook βρίσκεται αντιμέτωπο με ένα παγκόσμιο κύμα αντιδράσεων, μετά την αποκάλυψη ότι η Cambridge Analytica υπεξαίρεσε δεδομένα δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών, με αποτέλεσμα να εγείρονται ερωτήματα αναφορικά με το αν η δημοφιλέστερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης είναι σε θέση να προστατεύσει τα δεδομένα των χρηστών της.
Η Cambridge Analytica είναι μία βρετανική εταιρεία που ασχολείται με την ανάλυση δεδομένων. Συλλέγει τεράστιους όγκους δεδομένων από διάφορες πηγές – μεταξύ αυτών, δικές της δημοσκοπήσεις, social media και πλατφόρμες όπως το Facebook που, με τη συνδρομή της Συμπεριφορικής Επιστήμης, στήνει το ψυχολογικό προφίλ των χρηστών, προβλέποντας κι επηρεάζοντας τις επιλογές τους.
Όπως καταγγέλλει o Κρις Γουάιλι, πρώην εργαζόμενος, η Cambridge Analytica συνέλεξε και επεξεργάστηκε τα δεδομένα δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook εν αγνοία τους.
Εκμαίευε, χωρίς τη συγκατάθεσή τους, πληροφορίες σχετικά με τους φίλους, τα likes, την κατοικία, τις επιλογές και, στη συνέχεια, βάσει του «ψυχογραφήματος, τους «σφυροκοπούσε» με συγκεκριμένες πολιτικές διαφημίσεις. Συμμετέχοντας στο φαινομενικά «αθώο» αυτό κουίζ, οι χρήστες δεν «πουλούσαν» εν αγνοία μόνο τα δικά τους δεδομένα αλλά κι εκείνα των διαδικτυακών φίλων τους.