Την άλωση των τηλεοπτικών δεκτών ανά τον κόσμο πανηγυρίζει η Τουρκία, με μπροστάρηδες στον αγώνα τη “Σεχραζάτ” και τον “Σουλεϊμάν τον Μεγαλοπρεπή”, που έχουν αποκτήσει φανατικούς τηλεθεατές “από τη Μέση Ανατολή μέχρι τα Βαλκάνια και από την Ανατολική Ευρώπη μέχρι την Λατινική Αμερική” όπως αναφέρει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων anadolu.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του anadolu, τα τελευταία πέντε χρόνια, η τουρκική τηλεοπτική βιομηχανία γνωρίζει μεγάλη οικονομική άνθηση και η Τουρκία κατατάσσεται πλέον στη 2η θέση των εξαγωγών τηλεοπτικών σειρών μετά τις ΗΠΑ.
Την ανακοίνωση της κατάκτησης της 2η θέσης έκανε ο υπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού της Τουρκίας Νουμάν Κουρτουλμούς, μιλώντας στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Προϋπολογισμού, λέγοντας ακόμα πώς το 48% του τουρκικού τηλεοπτικού κοινού παρακολουθεί εγχώριες σειρές, την ώρα που στην Ευρώπη τα τουρκικά σήριαλ κατεχουν την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των τηλεθεατών.
Η “έκρηξη” της ακροαματικότητας των τουρκικών σήριαλ ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια, αναφέρει το anadolu, με τη σειρά “Χίλιες και μια νύχτες” (Binbir Gece), που η πλοκή της περιστρέφεται γύρω από την ιστορία μίας μητέρας μόνης που προσπαθεί να σώσει τον άρρωστο 5χρονο γιο της ζητώντας δάνειο από τον διευθυντή της, που τελικά την ερωτεύεται. Ο λόγος βέβαια για την πολυσυζητημένη “Σεχραζάτ”, την οποία ενσάρκωσε η Τουρκάλα Μπεργκιουζάρ Κορέλ, σύζυγος του επίσης επιτυχημένου Τούρκου ηθοποιού Χαλίτ Εργκέντς που γνωρίζει παγκόσμια επιτυχία μέσα από το ρόλο του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς στην ομώνυμη σειρά, που επίσης αποτελεί μία από τις ναυαρχίδες της τουρκικής τηλεοπτικής βιομηχανίας (σ.σ. το συγκεκριμένο σήριαλ, μόνο στην Ευρώπη, παρακολούθησαν 250 εκατομμύρια τηλεθεατές).
Σύμφωνα με την Τουρκική Ένωση Τηλεοπτικών Παραγωγών η κυβέρνηση πέρυσι επιχορήγησε με 30 εκ λίρες (7.7 εκ $) περίπου 200 τηλεοπτικά πρότζεκτ, ενώ φέτος αναμένεται να διαθέσει το διπλάσιο ποσό.