Καθολική η συμμετοχή των μαθητών του 10ου Δημοτικού Αλεξανδρούπολης στην αποχή λόγω έλλειψης παράλληλης στήριξης

Καθολική ήταν η συμμετοχή των μαθητών στην αποχή από το μάθημα της πρώτης ώρας στο 10ο Δημοτικό Σχολείο της Αλεξανδρούπολης – μία κίνηση η οποία αποσκοπούσε στην ανάδειξη της έλλειψης εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες.

“Συγκινήθηκα από τη συμπαράσταση των γονιών” είπε στο “R” η μητέρα ενός εκ των τριών παιδιών που χρήζουν παράλληλης στήριξης, αλλά δεν την απολαμβάνουν παρά το γεγονός ότι έχουν τις σχετικές γνωματεύσεις από τις αρμόδιες επιτροπές του ΚΕΔΔΥ.

“Το σχολείο μας έχει τον τίτλο “Ανοιχτό Σχολείο” και αυτό το έχουμε πετύχει μέσα από πάρα πολλές δράσεις, αλλά σήμερα έκλεισε”, είπε ενώπιον της προϊσταμένης Α/θμιας Εκπαίδευσης Έβρου κας Λίλας Κεχαγιά, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολειου Δημήτρης Κελεμίδης, όντας επικεφαλής της αντιπροσωπείας των γονέων που την επισκέφτηκαν προκειμένου να της επιδώσουν το ψήφισμα της διαμαρτυρίας τους, το οποίο έχουν κοινοποιήσει εν είδει ανοικτής επιστολής στον πρωθυπουργό, τον υπουργό παιδείας, τους τοπικούς βουλευτές και αλλού.

Λίγο νωρίτερα, κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας τους, οι γονείς “πήραν παρουσίες” αναφέροντας τα όνοματα κυβερνητικών και θεσμικών (του υπουργού Παιδείας, του πρωθυπουργού, της προϊστάμενης Α/θμιας Εκπαίδευσης κα) για να καταδείξουν γλαφυρά την απουσία τους.

Στο 10ο Δημοτικό Σχολείο της Αλεξανδρούπολης δεν υπάρχει κανείς εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να υπάρχουν τρεις. Στην αρχή της σχολικής χρονιάς τοποθετήθηκε μία εκπαιδευτικός, η οποία όμως αποχώρησε λόγω εγκυμοσύνης.

Σε καθεστώς “παράλληλης στήριξης” εντάσσονται μαθητές που για διάφορους λόγους αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες και αυτή παρέχεται ή έστω πρέπει να παρέχεται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς καθώς όπως εξήγησε και ο κος Κελεμίδης, η απουσία αυτών των εκπαιδευτικών δεν δημιουργεί πρόβλημα μόνο στα παιδιά που τους χρειάζονται, αλλά εν τέλει σε όλα τα παιδιά καθώς οι δάσκαλοι γενικής παιδείας δεν έχουν την κατάρτιση που χρειάζεται για να διαχειριστούν τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών, αλλά από την άλλη πλευρά δεν μπορούν και να αδιαφορήσουν για την ύπαρξη και την εκπαίδευσή τους και άρα παρεμποδίζεται συνολικά η εκπαιδευτική διαδικασία.

Το πρόβλημα με την έλλειψη εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης πάντως είναι γενικευμένο ειδικά στον Έβρο, όπου από τους 57 εκπαιδευτικούς που θα έπρεπε να είχαν τοποθετηθεί (βάσει των γνωματεύσεων του ΚΕΔΔΥ) έχουν παρουσιαστεί και εργάζονται σε σχολεία μόνο 17.

Όσο για την κα Κεχαγιά, δήλωσε στους γονείς ότι η τοποθέτηση εκπαιδευτικών είναι υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας και όχι ένα ζήτημα που διαχειρίζεται τοπικά.