Διακόπτει δρομολόγια το ‘Ζέφυρος’ της ΣΑΟΣ Ferries και στο φόντο μία ‘ναυμαχία’ με την CS Ferries

Την διακοπή των δρομολογίων (για άγνωστο χρονικό διάστημα) του ταχύπλοου σκάφους “Ζέφυρος” που ήταν νηολογημένο στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, ανακοίνωσε η εταιρία ΣΑΟΣ Ferries με δελτίοτύπου που κοινοποίησε στα ΜΜΕ πριν από λίγο (19/09 – 20.59′).

Ο λόγος της διακοπής των δρομολογίων, έστω και προσωρινά, είναι μία δυσλειτουργία στον κινητήρα του σκάφους, μάρκας VOLVO PENTA, την οποία θα κληθούν να αποκαταστήσουν τεχνικοί της συγκεκριμένης εταιρίας από την Σουηδία, τους οποίους έχει προσκαλέσει η πλοιοκτήτρια εταιρία, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου:

“[…]Κατά την εκτέλεση και των σημερινών δρομολογίων υπήρξε διαδοχικά ψευδής, ωστόσο ένδειξη ,αναφοράς προβλήματος που οδηγεί στη μείωση της υπηρεσιακής ταχύτητας του πλοίου από 30  σε 20 ναυτικά μίλια με  αποτέλεσμα την επιμήκυνση της διάρκειας του ταξιδιού .

Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο επιβατικό κοινό, με πίστη στην προτεραιότητα της ασφάλειας επιβατών και πληρωμάτων, απολύτως προσαρμοσμένοι στις δεσμεύσεις και υποχρεώσεις όπως περιγράφονται στο Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Πλοίων, διακόπτουμε τα δρομολόγια του Ε/Γ-Δ/Ρ ΖΕΦΥΡΟΣ, προσκαλούμε τους Σουηδούς τεχνικούς της  VOLVO PENTA  για διερεύνηση, διάγνωση και οριστική ρύθμιση των μηχανών”.

Χθες 18/09, πάλι η ΣΑΟΣ Ferries, είχε κοινοποιήσει άλλο δελτίο τύπου, σύμφωνα με το οποίο διεμήνυε προς όλους ότι τα πλοία της -εν συνόλω- διαθέτουν όλα τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Στο ίδιο κείμενο άφηνε σαφείς αιχμές για την ανταγωνίστρια εταιρία της, ερωτώντας εμμέσως πλην σαφώς εάν και εκείνη διαθέτει τα ίδια -και απαραίτητα- πιστοποιητικά. Το κείμενο:

“Με απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και βάσει των διατάξεων της ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ εφαρμόζεται για όλα τα επιβατηγά πλοία ,ο Διεθνής Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης Πλοίων (ISM).   

Σύμφωνα με αυτόν κάθε εταιρεία είναι υποχρεωμένη:

  1. Να εφαρμόζει σύστημα ασφαλούς διαχείρισης του πλοίου.
  2. Να θεσπίσει πολιτική ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος.
  3. Να καταγράφει τις καθορισμένες ευθύνες και αρμοδιότητες του προσωπικού που ασχολείται με θέματα ασφαλείας όπως και να του εξασφαλίζει τα απαραίτητα μέσα για την εκτέλεση των καθηκόντων του.

Με απόλυτη πίστη  ότι η εφαρμογή του ISM εξασφαλίζει :την ασφάλεια στη θάλασσα, την προστασία των ανθρώπων και την αποφυγή πρόκλησης βλάβης στο περιβάλλον η SAOS FERRIES, με αφορμή και τα πρόσφατα γεγονότα, σε διαδοχικές ερωτήσεις πολιτών βεβαίωσε την κατοχή των πιστοποιητικών για το σύνολο των πλοίων της.

Με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο επιβατικό κοινό, απευθυνθήκαμε στο Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης για την βεβαίωση ότι και  η άλλη πλοιοκτήτρια εταιρεία που δρομολογεί επιβατηγό πλοίο στη γραμμή Αλεξανδρούπολη Σαμοθράκη διαθέτει το αντίστοιχο πιστοποιητικό λαμβάνοντας αντιφατικές απαντήσεις.

Σε αναμονή επίσημης ενημέρωσης από το Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης επιφυλασόμεθα  για τις δικές μας περαιτέρω ενέργειες”

Σε απάντηση των αιτιάσεων της ανταγωνίστριας της, η CS Ferries εξέδωσε δικό της δελτίο τύπου (με ημερομηνία 19/09), με το οποίο διαβεβαίωνει ότι διαθέτει όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά, όμως αφήνει μία σειρά ερωτημάτων προς απάντηση από την ΣΑΟΣ Ferries:

“Η εταιρεία μας  C.S. FERRIES

ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ το επιβατικό κοινό  με αφορμή του από 18/9/2017 δελτίο τύπου της SAOS FERRIES ότι είναι εφοδιασμένη με όλα τα μέχρι σήμερα  απαιτούμενα από το αρμόδιο υπουργείο έγγραφα και πιστοποιήσεις, που  επιτρέπουν την  νομότυπη ελευθεροπλοϊα  του πλοίου ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ  Ι   και εξασφαλίζουν την ασφάλεια των επιβατών της.

Για τις ανακρίβειες του εν λόγω από 18-9-2017  δελτίου τύπου της  SAOS FERRIES, επιφυλασσόμεθα να ασκήσουμε ενώπιων των πολιτικών και ποινικών δικαστηρίων τα νόμιμα δικαιώματα μας.

Όμως το «αίσθημα ευθύνης απέναντι στο επιβατικό κοινό» , το οποίο επικαλείται η SAOS FERRIES  στο ανωτέρω δελτίο τύπου ,  επιβάλλει , η εν λόγω εταιρία  να είχε εκδώσει δελτία τύπου να ασχοληθεί με τα θέματα του δικού της πλοίου  και  να ενημερώνει το επιβατικό κοινό:

  • για τις βλάβες που παρουσίασε το νεότευκτο πλοίο της, «ΖΕΦΥΡΟΣ» στο πρώτο μήνα λειτουργίας του και για τους κινδύνους, που τυχόν εγκυμονούν οι ανωτέρω βλάβες για το επιβατικό κοινό 
  • για την ακύρωση των δρομολογίων  του πλοίου ΖΕΦΥΡΟΣ , όταν  επικρατούν καιρικές   συνθήκες μόλις   άνω των 5 Μποφόρ
  • για την ακριβή πλέον διάρκεια του δρομολογίου  του πλοίου ΖΕΦΥΡΟΣ , η διάρκεια του οποίου τις τελευταίες ημέρες   έχει αυξηθεί τουλάχιστον  κατά 10 λεπτά ,  αφού έχει μειωθεί η ταχύτητα του πλοίου στους 17,5  κόμβους ανά ώρα ενώ έχει δηλωθεί ταχύτητα 2- 21 κόμβων ανά ώρα και    
  • για την μη εκτέλεση δρομολογίων για άγνωστες αιτίες .-“

Με βάση όλα τα παραπάνω πάντως το άμεσο συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι προς το παρόν τουλάχιστον, η Σαμοθράκη θα μείνει με δύο πλοία (ένα επιβατηγό και ένα ταχύπλοο) έναντι τριών που είχε για όλο τον Αύγουστο.