Τον Μάρτιο του 2020 η εμπορική λειτουργία του LNG της Αλεξανδρούπολης

Λιγότερο από τρία χρόνια απομένουν για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Αλεξανδρούπολης, που κατασκευαστικά θα είναι έτοιμος τον Νοέμβριο του 2019.

Τον Μάρτιο του 2020 θα αρχίσει και η εμπορική λειτουργία του terminal, σύμφωνα με όσα είπε από την Αλεξανδρούπολη ο διευθυντής της Gastrade κος Ιωάννης Αράπογλου. Η παρουσίαση του στο πλαίσιο του  1ου Oil  Gas Forum, έκανε γνωστό ότι οι αδειοδοτήσεις του έργου έχουν ολοκληρωθεί στο 100% ενώ τους επόμενους μήνες -μέχρι τον Δεκέμβριο- θα προστεθούν στο μετοχικό της κεφάλαιο δύο ακόμη εταίροι. Πρόκειται για την ελληνική ΔΕΠΑ και την αντίστοιχη βουλγαρική που ονομάζεται ΒΕΗ (Bulgarian Energy Holdings).

Μέσα στην χρονιά που διανύουμε από το μετοχικό κεφάλαιο της Gastrade πήρε μερίδιο η εταίρια Gaslog που ασχολείται με την διακίνηση υγροποιημένου φυσικού αερίου, διαθέτοντας στόλο 28 πλοίων και θα είναι αυτή που θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του terminal της Αλεξανδρούπολης και την επίβλεψη της σύμβασης κατασκευής του.

Το terminal της Αλεξανδρούπολης θα διοχετεύει φυσικό αέριο στην ελληνική αγορά πρωτίστως και εν συνεχεία θα προμηθεύει τη Βουλγαρία (μέσω του διασυνδετήριου αγωγού IGB). Απο τη Βουλγαρία η προμήθεια του φυσικού αερίου μπορεί να συνεχιστεί προς τη Σερβία, από κει στα Σκόπια έως και την Ουγγαρία και σε δεύτερο χρόνο να επεκταθεί και στην Τουρκία.

Ο κος Αράπογλου, ανέφερε όλα αυτά για να πει ότι το terminal της Αλεξανδρούπολης και δομές σαν αυτό (οι λεγόμενες FSRU) είναι η λύση στο ενεργειακό πρόβλημα της Ευρώπης η οποία εν προκειμένω είναι απολύτως εξαρτημένη από τη Ρωσία. Η κατάσταση αυτή όμως δεν είναι πλέον επιθυμητή, τόσο γιατί αφήνει πάντα ανοιχτό το ενδεχόμενο ενεργειακού black out όταν το αέριο προέρχεται από μία μόνο πηγή, όσο και γιατί η μονοπωλιακή κατάσταση συντελεί στη διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα.

Την ίδια ώρα ο κος Αράπογλου, τόνισε το χαμηλό κόστος κατασκευής του terminal σε συνάρτηση με το φορτίο που μπορεί να μεταφέρει (370 εκ. € / μεταφορά 6 δις κ.μ. LNG ετησίως) βάζοντας το σε αντιδιαστολή με το γεγονός ότι οι χερσαίοι αγωγοί μεταφοράς των ίδιων φορτίων, κατασκευαστικά, κοστίζουν πολύ περισσότερο.

Ο κος Αράπογλου σημείωσε τέλος τη θετική στάση που έχει επιδείξει η τοπική κοινωνία στο συγκεκριμένο έργο εξάροντας παράλληλα την άψογη συνεργασία που είχε η εταιρία με τις τοπικές αρχές.