Άναψε φωτιές ο Μανούσης – Τι κατήγγειλε για τη Ν. Γκαρά και την εταιρία CS Ferries

Στα δικαστήρια θα συνεχιστεί η “ναυμαχία” που ξεκίνησε πάνω στη γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη, με αφορμή τη νηολόγηση σε αυτήν δύο νεότευκτων ταχύπλοων σκαφών, που όμως ανήκουν σε διαφορετικούς εφοπλιστές.

Ο λόγος για το “Ζέφυρος” της εταιρίας ΣΑΟΣ και το “Σαμοθράκη 1” της CS Ferries, με τον ιδιοκτήτη της ΣΑΟΣ Φώτη Μανούση να δηλώνει σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ότι στο εταιρικό σχήμα της νέας εταιρίας συμμετέχει σε ποσοστό 90% και πάνω, άνθρωπος ο οποίος είναι υπόλογος στην ελληνική δικαιοσύνη για εμπορία ναρκωτικών. Ο κατά τον κο Μανούση “τρόφιμος των φυλακών” ονομάζεται “Δημήτρης Συμεωνίδης του Αδάμ και γεννήθηκε στη Γερμανία το 1971”.

Μιλώντας στο “R” ο έτερος μέτοχος της CS Ferries Γαβριήλ Χατζηγαβριήλ διέψευσε τον κο Μανούση λέγοντας κατ’ αρχήν ότι ο ίδιος και ο συνέταιρος του κατέχουν από 50% στο εταιρικό σχήμα και επικαλούμενος την έως τώρα εργασιακή του εμπειρία είπε ότι ουδέποτε θα συνεργαζόταν με έναν υπόδικο. Τόνισε δε, ότι η απάντηση θα δοθεί στα δικαστήρια όπου θα προσφύγουν με αγωγή εναντίον του κου Μανούση και ότι εκεί “θα αποδειχθεί εάν ο συνέταιρος του έχει καταδικαστεί για ναρκωτικά ή όχι”.

Ο κος Μανούσης ανέφερε ακόμη ότι υπήρξε και πολιτική παρέμβαση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στον Έβρο Νατάσας Γκαρά στο θέμα της αδειοδότησης του πλοίου της CS Ferries – μία παρέμβαση που όμως ήταν εκτός νόμου, κατά την άποψή του.

“Αν θεωρεί πολιτική εμπλοκή ή πολιτική παρέμβαση (εν. ο κος Μανούσης) το να πιέζουμε τους υπουργούς να τελειώσουνε γρήγορα τις διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο ώστε το νησί καλοκαιριάτικα να μην μείνει χωρίς συγκοινωνία είναι τιμή μας και δουλειά μας και υποχρέωσή μας να έχουμε τέτοιες παρεμβάσεις για να βοηθάμε το νησί, τους κατοίκους, τους τουρίστες και τους επαγγελματίες της περιοχής μας. Αυτή, ναι, είναι η πολιτική μας παρέμβαση, αλλά είναι και η υποχρέωσή μας σαν βουλευτές” ήταν η απάντηση της κας Γκαρά στη δήλωση Μανούση και συνεχίζοντας το συλλογισμό της, η βουλευτής κάλεσε όλους “να προβληματιστούμε και να σκεφτούμε για το ποιοι ευθύνονται για το ότι το νησί κάποιες μέρες μένει χωρίς συγκοινωνία και τι επιπτώσεις έχει αυτό στην ευρύτερη περιοχή”

Επιπρόσθετα, ο κος Μανούσης παραδέχθηκε ότι έστειλε επιστολή στο Σ.Α.Σ. (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών) στην οποία υποστήριξε ότι η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη “δεν σηκώνει” άλλη εταιρία, υπογραμμίζοντας όμως ότι αυτό συνέβη επειδή του ζητήθηκε από το Συμβούλιο και επειδή η γνωμοδότησή του ως προϋπάρχων επενδυτής στη γραμμή, προβλέπεται από το νόμο.

Η συνέντευξη τύπου στην οποία ειπώθηκαν όλα αυτά, προκλήθηκε από τον ίδιο τον κο Μανούση και την εταιρία την οποία διευθύνει “για να δώσει εξηγήσεις γι’ αυτά που κυκλοφορούν από κάποιους παράγοντες” όπως είπε χαρακτηριστικά. Μιλώντας για την CS Ferries ο κος Μανούσης υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη εταιρία στοχεύει μόνο στην καλοκαιρινή σεζόν που η κίνηση είναι αυξημένη, ενώ ο ίδιος και η εταιρία του επωμίζονται το κόστος της συγκοινωνίας του νησιού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Από την άλλη πλευρά όμως, ο κος Χατζηγαβιρήλ υποστηρίζει ότι έχει έγκριση δρομολογίων μέχρι 30/10/2017 με συνέχιση τους και από 1/11/2017 ενώ έχει ήδη υποβάλλει αιτήσεις έγκρισης δρομολογίων και για την ‘δρομολογιακή σεζόν’ του 2018 (Νοέμβριος 2018-Οκτώβριος 2019). Ταυτόχρονα, ο κος Χατζηγαβριήλ είπε ότι ο Φώτης Μανούσης για τον “Ζέφυρο” έχει κλείσει δρομολόγια μόνο μέχρι τις 03/9/2017 και είναι γεγονός πώς, νωρίτερα, στην συνέντευξή  τύπου ο εφοπλιστής το είχε επιβεβαιώσει. Είχε δηλώσει μεν ότι στόχος του είναι ο “Ζέφυρος” να εκτελεί δρομολόγια όλο το χρόνο, πλην όμως αυτό θα εξαρτηθεί από τα οικονομικά αποτελέσματα.

Πάντως, τα οικονομικά αποτελέσματα της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, κατά τις δηλώσεις του κου Μανούση, δεν είναι καλά γενικώς, αφού ο ετήσιος μέσος όρος της πληρότητας του ΣΑΟΣ (του βασικού πλοίου της γραμμής) κυμαίνεται από 10 έως 15%.  Με αυτό το πλοίο επίσης, ο κος Μανούσης -πάντα κατά δήλωσή του- μεταφέρει παρανόμως και τα απορρίμματα της Σαμοθράκης, στην προσπάθεια του να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του νησιού.

Ερωτώμενος δε, για ποιο λόγο ενισχύει το στόλο του με ένα ταχύπλοο παρά τα άσχημα οικονομικά δεδομένα της γραμμής, ο κος Μανούσης απάντησε ότι το κίνητρο του είναι η αγάπη του για το νησί, από το οποίο όμως δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να φύγει αν αυτή η επιθυμία εκφραστεί ομόθυμα από τους κατοίκους του.

Η άποψή του όμως είναι ότι οι κάτοικοι του νησιού σέβονται τις προσπάθειες που έχει κάνει για να το βοηθήσει και στην πλειοψηφία τους αναγνωρίζουν την προσφορά του, εκτός από μία συγκεκριμένη μερίδα ατόμων “που προκαλούν διχασμό” και που “θέλουν να πάρουν το δήμο”. Αναφερόμενος στην ίδια μερίδα ανθρώπων, ο κος Μανούσης τους χαρακτήρισε “δήθεν σωτήρες” και είπε ότι είναι “οι ίδιοι άνθρωποι που χαιρετίζουν τον κο Λάκη και τον κο Δημήτρη (σ.σ. τους ιδιοκτήτες της CS Ferries), οι ίδιοι άνθρωποι που απέτυχαν με τη δημοτική ακτοπλοϊκή εταιρία (σ.σ. υπόθεση “Ίλιον”) και τώρα κρύβονται πίσω από τον πρώην δήμαρχο, οι ίδιοι άνθρωποι που είχαν συνεργαστεί με το Επιμελητήριο για τη μελέτη αγοράς ενός πλοίου με υπέρογκο κόστος”.

Κλείνοντας τη μακροσκελή του τοποθέτηση, ο κος Μανούσης εξήγησε ότι στόχος του δεν είναι να βάλλει κατά της CS Ferries, αλλά να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της δικής του εταιρίας, ξεκαθαρίζοντας ότι από δω και στο εξής “δεν θα ξαναφήσει τίποτα να πέσει κάτω” μη αποκλείοντας και το ενδεχόμενο προσφυγής στη δικαιοσύνη. Νωρίτερα ο εφοπλιστής είχε εκφράσει φόβους και για τη σωματική του ακεραιότητα λέγοντας χαρακτηριστικά: “για το μόνο που ανησυχώ είναι να μη με βρείτε σε κανένα αυλάκι”.

Διαπιστώνοντας, τέλος, τις ανάγκες της Σαμοθράκης, ο κος Μανούσης είπε ότι το νησί έχει ανάγκη από ένα δεύτερο οχηματαγωγό – επιβατηγό πλοίο το οποίο θα μπορεί να αντικαθιστά το ΣΑΟΣ σε περίπτωση βλάβης ή στο δίμηνο που έχει δικαίωμα το πλοίο να αποσύρεται κάθε χρόνο προκειμένου να υποβάλλεται σε εργασίες συντήρησης. Σημειωτέον, ότι η ΣΑΟΣ διαθέτει δεύτερο οχηματογωγό – το πλοίο ΣΑΟΝΗΣΟΣ- για το οποίο δαπάνησε 3 εκ ευρώ προκειμένου να το μετασκευάσει, όμως λόγω γραφειοκρατίας βρίσκεται ακόμη στην Αθήνα, αφού παρά τις όποιες πιέσεις, ο εφοπλιστής δεν μπόρεσε να πείσει τους πραγματογνώμονες να έρθουν στην Αλεξανδρούπολη για να κάνουν τους απαιτούμενους ελέγχους και να πιστοποιήσουν το “αξιόπλοον” του καραβιού.