Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν στοχεύει στην κρουαζιέρα, λέει το business plan

Το ότι η προσέλκυση κρουαζιέρας δεν θα πρέπει να αποτελεί στόχο για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, είναι ένα από τα συμπεράσματα στα οποία έχει καταλήξει η μελετητική εταιρία που έχει αναλάβει την κατάρτιση του business plan του. Το συμπέρασμα αυτό δε, διατυπωθηκε από τον ίδιο τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Planning, ο οποίος βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη μαζί με συνεργάτες του για την παρουσίαση του πλάνου ενώπιον κοινού.

Στην ίδια εκδήλωση επρόκειτο να παραστεί και ο γενικός γραμματέας λιμενικής πολιτικής Χρήστος Λαμπρίδης, κάτι που δεν έγινε αφού έπρεπε να επισκεφτεί την Κω λόγω του σεισμού.

Ωστόσο, όπως είπε ο κος Δούκας σε είκοσι ημέρες η εκδήλωση αυτή θα επαναληφθεί παρόντος του κου Λαμπρίδη και τότε θα παρουσιαστεί το business plan στην ολότητά του και η εφαρμογή του θα ξεκινήσει άμεσα, αφού αυτή είναι η εντολή του Αλέξη Τσίπρα – σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενα του προέδρου.

Όσο, για το business plan αυτό καθαυτό κινείται σε τρεις άξονες είπε ο κος Ανδριανόπουλος τους οποίους περιέγραψε ως εξής: πρώτος είναι ο άξονας των μεταφορών και των logistics που είναι και ο ισχυρότερος των τριών καθότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει σημαντικές προοπτικές στο συγκεκριμένο τομέα και λόγω του προβλήτα του, αλλά και λόγω του ότι πλησίον του υπάρχει διαθέσιμος χώρος για την ανέγερση εγκαταστάσεων φύλαξης και διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Δεύτερος άξονας του σχεδίου για το λιμάνι είναι ο τουριστικός, από τον οποίο όμως εξαιρείται η κρουαζιέρα, για την οποία ο κος Ανδριανόπουλος είπε ότι “δεν έχει μέλλον εδώ”. Ωστόσο πρότεινε μετ’ επιτάσεως την κατασκευή μαρίνας -και μάλιστα στο σημείο που σήμερα βρίσκεται το λούνα πάρκ- και κάλεσε τους τοπικούς φορείς να στοχεύσουν στο yachting, δηλαδή στην προσέλκυση ιδιωτικών σκαφών αναψυχής.

Τρίτος αναπτυξιακός άξονας για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με βάση τον κο Ανδριανόπουλο είναι ο επιβατικός από τον οποίο όμως τα προσδοκώμενα οφέλη δεν είναι πολλά δεδομένου ότι η πρωτεύουσα του Έβρου συνδέεται μόνο με τη Σαμοθράκη σε μόνιμη βάση. Ωστόσο ακόμη και αν τα δρομολόγια επεκταθούν σε άλλους προορισμούς, πάλι η επιβατική κίνηση δεν μπορεί να γίνει το “δυνατό χαρτί” του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Συμπερασματικά, η μεγάλη βαρύτητα δίνεται στον πρώτο άξονα που είναι οι συνδυασμένες μεταφορές και τα logistics ενώ σε δηλώσεις του πριν την έναρξη της παρουσίασης ο κος Ανδριανόπουλος χαρακτήρισε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ως “πολύφερνη νύφη” για να πει ότι μετά τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, είναι το τρίτο στη λίστα προτίμησης του επιχειρηματικού κόσμου.

Κοινώς, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει εμπορικό προσανατολισμό ή τουλάχιστον αυτό προκύπτει από το business plan του. Επίσης, στην ίδια παρουσίαση το ζήτημα του LNG αναφέρθηκε ακροθιγώς με τον κο Ανδριανόπουλο να λέει ότι η συγκεκριμένη επένδυση -ανεξάρτητα με ό,τι θα συμβαίνει στα ανοικτά- απαιτεί τέσσερις “μόνιμες” θέσεις ελλιμενισμού ισάριθμων σκαφών εντός του λιμένα.

Τέλος, ο γενικός γραμματέας λιμενικής πολιτικής μπορεί να μην παρέστη στην παρουσίαση, απέστειλε όμως επιστολή εκθέτοντας τις θέσεις του. Μέσω αυτής, τόνισε ότι πέρα από τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης που πούλησαν μέρος των μετοχών τους, η διαδικασία αυτή δεν θα ακολουθηθεί σε κανένα άλλο λιμάνι της χώρας – ούτε και σε αυτό της Αλεξανδρούπολης. Η αξιοποίηση τους από δω και στο εξής θα γίνεται με άλλους τρόπους και κυρίως με την προσέλκυση επενδυτών.

Στην εκδήλωση μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν μέλη της νομαρχιακής επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ στον Έβρο οπως η Ειρήνη Αλεξά, ο Νικος Αργυρίου και ο Σπύρος Δέδογλου, η σύζυγος του βουλευτή Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Ρίζου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Κώστας Ηλιάδης, ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Έβρου Χριστόδουλος Τοψίδης, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Βαγγέλης Λαμπάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς καθώς και ο νέος πλοιοκτήτης από τη Σαμοθράκη Κώστας Χατζηγαβριήλ