Παναγιώτης Κασπαρίδης: Ο νέος πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί μιλάει στο “R”

Και σχολιάζει την καθημερινότητα του επαγγελματία οδηγού στην Αλεξανδρούπολη

Υπό νέα διοίκηση τελεί εδώ και μερικές ημέρες το σωματείο Ιδιοκτητών ταξί της Αλεξανδρούπολης, το τιμόνι του οποίου κρατάει πλέον ένας νέος στην ηλικία –αλλά όχι στην πιάτσα- άνθρωπος. Ο λόγος για τον Παναγιώτη Κασπαρίδη, ο οποίος αν και είναι μόλις 31 ετών μετράει ήδη οκτώ χρόνια στη θέση του οδηγού του ραδιοταξί με το Νο 29, του οποίου είναι και κατά ημισυ ιδιοκτήτης.

Στις πρόσφατες εκλογές του σωματείου, το οποίο εκπροσωπεί συνδικαλιστικά τα 81 ραδιοταξί της Αλεξανδρούπολης, καθώς και τα εννιαθέσια και τα ταξί μεταφοράς ατόμων με Αναπηρίες, ο Παναγιώτης αποφάσισε να διεκδικήσει μία θέση στο διοικητικό συμβούλιο. Εν τέλει, η επιλογή του τον δικαίωσε, αφού κατέληξε να είναι ο πλειοψηφών υποψήφιος του «ψηφοδελτίου» και εν συνεχεία ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.

Ο Παναγιώτης Κασπαρίδης μίλησε στο “R” για όλα αυτά που απασχολούν έναν επαγγελματία οδηγό στην Αλεξανδρούπολη, που βλέπει την πόλη με το πόδι στον συμπλέκτη, το χέρι στο λεβιέ ταχυτήτων και το βλέμμα στο παρμπρίζ επί πολλές ώρες καθημερινά.

Όσα μας είπε:

  • Ο λόγος που αποφάσισα να εμπλακώ στα διοικητικά του σωματείου ιδιοκτητών ταξί της Αλεξανδρούπολης είναι γιατί θεωρώ ότι εμείς οι νεότεροι είμαστε η φυσική συνέχεια των παλαιοτέρων. Επίσης, οι λεγόμενοι «παλιοί» υπάρχουν ακόμα στις πιάτσες, αλλά και στο ΔΣ και θεωρώ ότι και εγώ, αλλά και ο Ζήσης Μοσχίδης που είναι επίσης ένας νέος άνθρωπος στο ΔΣ, έχουμε ανάγκη τη βοήθεια τους.
  • Ένας επαγγελματίας αυτοκινητιστής καλείται να αντιμετωπίσει μεγάλο ωράριο, κίνηση, άγχος και πολλά άλλα και ο σκοπός του σωματείου είναι να οχυρώσει όσο καλύτερα μπορεί και να ενώσει τους ιδιοκτήτες ταξί απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
    Όπως όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες, έτσι κι εμείς πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κατακόρυφη πτώση του τζίρου μας που οφείλεται στην οικονομική κρίση.
  • Σίγουρα, η κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου Αλεξανδρούπολης, μας έχει δυσκολέψει γιατί είμαστε περισσότερες ώρες στο δρόμο σε σχέση με τους μη επαγγελματίες οδηγούς. Κατά την προσωπική μου άποψη, η κυκλοφοριακή μελέτη δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Θεωρούμε ότι η πεζοδρόμηση της Κύπρου ήταν ένα τεράστιο λάθος γιατί ήταν η μόνη οδική αρτηρία που οδηγούσε από το κέντρο απευθείας στην έξοδο του λιμανιού.
    Επιπλέον, η συγκεκριμένη πεζοδρόμηση έχει σαν αποτέλεσμα την επιβάρυνση της λεωφόρου Δημοκρατίας και ειδικότερα στο ρεύμα προς αεροδρόμιο το οποίο και κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι γεμάτο.
    Δεύτερον, επιβαρύνθηκε πολύ η οδός Τζαβέλα που είναι η μόνη διέξοδος προς την παραλιακή για την εκτόνωση αυτής της κίνησης, όμως δεν ξέρω αν θα αντέξει η πόλη αυτή την κατάσταση για πολύ καιρό.
    Όσο για τις υπόλοιπες μονοδρομήσεις στην Απολλωνιάδα για τις οδούς Έλλης και Κρήτης θεωρούμε ότι ήταν απαραίτητη η μονοδρόμηση αυτών των δρόμων γιατί ήταν διπλής κατεύθυνσης και υπήρχαν και συνεχώς διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και η κατάσταση ήταν ανυπόφορη ειδικά στις ώρες αιχμής.
    Θέλουμε να κάνουμε μία πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση της κυκλοφοριακής μελέτης και στο κοντινό μέλλον θα διατυπώσουμε την πρόταση μας και την άποψη μας προς τη δημοτική αρχή πιο τεκμηριωμένα και πιο ολοκληρωμένα.
  • Η μονοδρόμηση της παραλιακής νομίζω ότι θα προκαλέσει έμφραγμα στην πόλη. Μόνο αν βάλουμε στο μυαλό μας τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν από την αρχή –στη στροφή του λιμανιού- μέχρι το γήπεδο, θα δούμε ότι δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα με το πάρκινγκ. Από κει και πέρα, αν μείνει μόνο ένα ρεύμα στην παραλιακή, θα επιβαρυνθεί κι άλλο η λεωφόρος Δημοκρατίας, που είναι ήδη επιβαρυμένη. Ίσως να βοηθήσει ο περιφερειακός δρόμος στην εκτόνωση αυτής της κατάστασης, αλλά δεν μπορώ να το πω με σιγουριά.
  • Στη μεγάλη εικόνα, το σημαντικότερο πρόβλημα του κλάδου είναι το ότι κάθε κυβέρνηση εφαρμόζει διαφορετική πολιτική σχετικά με τα ταξί και αλλάζουν πράγματα συνεχώς. Για παράδειγμα σε έναν χρόνο περίπου θα πρέπει να βάλουμε μηχανήματα POS στα αυτοκίνητά μας – δεν σχολιάζω αν αυτό είναι καλό ή κακό, αλλά όμως είναι μία αλλαγή που πρέπει να διαχειριστούμε.
  • Είναι όμως γεγονός ότι το ταξί βάλλεται τα τελευταία χρόνια από παντού. Παρόλα αυτά, με την οργάνωση που έχουμε σε πανελλαδικό επίπεδο, έχουμε καταφέρει να ανατρέψουμε κάποιες πολιτικές ενέργειες που θα μας είχαν διαλύσει.