Αυτός είναι ο λόγος που δεν προχωράει η ελληνοτουρκική γέφυρα στο σημείο Κήποι – Ίψαλα

Είναι γνωστό ότι εδώ και χρόνια σχεδιάζεται από την Ελλάδα και την Τουρκία η κατασκευή μίας νέας γέφυρας στο ύψος του μεθοριακού σταθμού Κήπων – Ιψάλων.

Είναι επίσης γνωστό ότι η συγκεκριμένη (νέα) γέφυρα έχει τυλιχθεί με διάφορους αστικούς μύθους, εν τούτοις για την ιστορία πρέπει να πούμε ότι οι συζητήσεις για την κατασκευή της ξεκίνησαν το 2004 ως τμήμα του άξονα Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη, που σχεδίαζαν τότε οι κυβερνήσεις των δύο χωρών.

Αν και έχουν περάσει 13 χρόνια από τότε η εξέλιξη του συγκεκριμένου έργου είναι μηδαμινή και αυτή κωλυσιεργία στην έναρξη των εργασιών, αποτέλεσε αντικείμενο ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ στον Έβρο Αναστάσιου Δημοσχάκη προς το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών.

Από την απάντηση που έλαβε πληροφορούμαστε ότι η κατασκευή της γέφυρας δεν ξεκινά με υπαιτιότητα των Τούρκων, οι οποίοι δεν ολοκληρώνουν τη σχετική γραφειοκρατική διαδικασία.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ η ελληνική πλευρά εχει εγκρίνει το Πρωτόκολλο κατασκευής του έργου με Κοινή Υπουργική Απόφαση και σχετικό ΦΕΚ (το 2014) η τουρκική πλευρά δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα.

Στην απάντηση δε, διευκρινίζεται ότι βασική προϋπόθεση για την δημοπράτηση των μελετών του έργου, να έχει προηγηθεί η ενσωμάτωση του Πρωτοκόλλου και από τις δύο χώρες και μάλιστα η αποδοχή της καθεμιάς να κοινοποιηθεί στην άλλη.

Στο κείμενο που εστάλη στον κο Δημοσχάκη, το Υπουργείο Εξωτερικών αναγνωρίζει τη χρησιμότητα της νέας γέφυρας -εφόσον αυτή κατασκευαστεί- συμφωνώντας στο ότι αυτή θα εξυπηρετήσει τόσο την διακίνηση εμπορευμάτων, όσο και τουριστών.