« Εμείς …η πόλη» : Προτάσεις Ενεργειών Τουριστικής Προβολής του Δ. Κομοτηνής 2017

Για να γίνει ανταγωνιστικός  ως τουριστικός προορισμός η περιοχή χρειάζεται τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος από καθιερωμένα πρότυπα (ήλιος – θάλασσα) με την ανάδειξη της ποικιλίας που τη χαρακτηρίζει και την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, καθώς η περιοχή καλύπτει όλες σχεδόν τις μορφές εναλλακτικού τουρισμού. Κατά την άποψη μας ο τρόπος εκείνος που θα αποφέρει σύντομα και μετρήσιμα αποτελέσματα στο Δήμο Κομοτηνής χωρίς μεγάλες επενδύσεις είναι η αξιοποίηση των επισκεπτών του κάθετου άξονα καθώς επίσης και του σχολικού τουρισμού. Και για τις δυο περιπτώσεις πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένη πρόταση (ολιγοήμερης παραμονής 3-4 ημερών) με επισκέψεις- ξεναγήσεις  σε σημεία ιδιαίτερου φυσικού κάλους, σε πολιτιστικά μνημεία και μουσεία σε συνδυασμό με τη διασκέδαση και την ψυχαγωγία.

 

Δημιουργία Πακέτων διαδρομών – ολιγοήμερων διακοπών

Ιδιαίτερο εργαλείο για την τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής είναι τα «τουριστικά πακέτα» τα οποία συνδυάζουν παροχές ικανές να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τους τουριστικούς πόρους της περιοχής. Οι προτάσεις σχετικά με τα «τουριστικά πακέτα» περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

  • Δημιουργία πακέτων ανά είδος θεματικού τουρισμού (σχολικός τουρισμός)
  • Δημιουργία εξειδικευμένων πακέτα επισκέψεων, τα οποία θα είναι ειδικά διαμορφωμένα με έδρα διαμονής και αφετηρία το δήμο Κομοτηνής και περιήγηση στην ευρύτερη περιοχή.

 

Η παρακάτω πρόταση λειτουργεί συμπληρωματικά, και αφορά την άμεσες ενέργειες προβολής του Δήμου Κομοτηνής και την εξυπηρέτηση και διευκόλυνση των επισκεπτών – τουριστών κατά τη παραμονή τους στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Κομοτηνής, καθώς και την δημιουργία υλικού για την προώθηση της περιοχής σε εκθέσεις και σε σημεία εισόδου της χώρας σε περιφερειακό επίπεδο για το 2017-2018. Σε κάθε περίπτωση οι όποιες ενέργειες θα πρέπει να συνδέονται με τον αρχικό μας στόχο που στη δεδομένη χρονική στιγμή και με τις ελάχιστες οικονομικές δυνατότητες θα αποφέρουν άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα.

 

Πιο συγκεκριμένα προτείνουμε  τις παρακάτω ενέργειες τουριστικής προβολής:

  1. Τουριστική προβολή μέσω των νέων διαδικτυακών μέσω ιστοσελίδων τουριστικών προορισμών, portal που περιέχουν ειδικά ένθετα και αφιερώματα σε ταξίδια και τουρισμό.
  2. Ενεργοποίηση και συστηματική αξιοποίηση των social media (facebook, youtube, twitter κλπ), όπου θα παρέχεται πλήρη ενημέρωση σχετικά με τον θεματικό τουρισμό, πολιτιστικές εκδηλώσεις, δρώμενα, εναλλακτικές μορφές τουρισμού
  3. Δημιουργία ηλεκτρονικού τουριστικού οδηγού, εφαρμογής για κινητά που θα περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες για μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, αξιοθέατα, καταλύματα, δραστηριότητες, προτεινόμενες διαδρομές και ψυχαγωγία.
  4. Δημιουργία ενός mini cluster (συνεργατικού δικτύου) όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, φορέων, επαγγελματιών εστίασης, ξενοδόχων, ξεναγούς, τουριστικών πρακτόρων, επαγγελματιών οδηγών με πρωτοβουλία του Δήμου για την ανάπτυξη ενός κοινού τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Εκπαίδευση και επιμόρφωση αυτών πάνω στο τουριστικό προϊόν με σκοπό την βέλτιστη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών τουρισμού. Σήμανση των επιχειρήσεων που θα διαθέτουν πιστοποίηση των υπηρεσιών τουρισμού.
  5. Street happening που θα λάβουν χώρα σε μεγάλες πόλεις βαλκανικών χωρών (χώρες στόχους) με αναπαράσταση δρώμενων, ανάδειξη τοπικών προϊόντων και της τοπικής κουζίνας .
  6. Παραγωγή video-τηλεοπτικό σποτ, το οποίο θα προβάλλεται σε εκθέσεις, μετρό, αεροδρόμια, σταθμούς ΟΣΕ.
  7. Καταχωρήσεις σε θεματικά έντυπα τουρισμού
  8. Συμμετοχή σε Διεθνής Εκθέσεις Τουρισμού, με σκοπό την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής αλλά και των τοπικών προϊόντων.
  9. Φιλοξενία διαμορφωτών κοινής γνώμης (δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων) κατά τη διάρκεια τόσο των μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων με σκοπό την ανάδειξη του πολιτιστικού αλλά και εναλλακτικού τουρισμού.
  10. Παραγωγή έντυπου υλικού καθώς επίσης και διαφημιστικών – αναμνηστικών δώρων της περιοχής. (πχ καλάθια με προϊόντα παραγωγών της περιοχής με σκοπό την ανάδειξη των δικών μας προϊόντων)

 

Πρόκειται για ένα σύνολο ενεργειών δημοσιότητας  και επικοινωνίας, ένα σύγχρονο τρόπο προσέγγισης, με χαμηλό κόστος και άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα, που καταθέσαμε στην Επιτροπή Τουρισμού. Το κόστος των προτεινόμενων ενεργειών ανέρχεται στο ποσό των 60.000€, συμπεριλαμβανομένων των  μεταφράσεων σε τέσσερις ακόμη γλώσσες και θα αποτελεί ένα πρώτο βήμα στην υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης.

Προτείνουμε η υλοποίηση του σχεδίου να γίνει σταδιακά αξιολογώντας τα αποτελέσματα ανα τακτά χρονικά διαστήματα με σκοπό την οποιαδήποτε παρέμβαση ή διόρθωση απαιτείται.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια απαιτείται η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, επαγγελματικών οργανώσεων, συλλόγων και πολιτών κάτω από ένα κοινό πλαίσιο αναφοράς και σχεδιασμού.

Εκτίμηση αλλά και επιτακτική ανάγκη της παράταξης μας αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων που συμμετείχαμε στην σύνταξη του σχεδίου που καταθέτει η Επιτροπή Τουρισμού, είναι να προχωρήσουμε άμεσα στην υλοποίηση  ενεργειών και δράσεων, καθώς έχει παρατηρηθεί μεγάλη καθυστέρηση προς την κατεύθυνση αυτή.

Είναι άλλωστε γνωστό και παραδεκτό, καθώς τα αποτελέσματα αυτά καταγράφονται σε όλες τις μελέτες-έρευνες των τελευταίων ετών και στατιστικά ο Δήμος Κομοτηνής κατέχει μια από τις τελευταίες θέσεις τουριστικής επισκεψιμότητας στην περιοχή της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης.

Η διοίκηση του Δήμου Κομοτηνής έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν προέβη σε καμία ενέργεια-δράση ανάδειξης και ανάπτυξης εξωστρέφειας του Δήμου Κομοτηνής.

Η χρονική περίοδος που έρχεται η πρόταση της Επιτροπής Τουρισμού θεωρείται ιδανική για την έναρξη υλοποίησης μιας σειράς ενεργειών προβολής του Δήμου αρκεί να γίνει άμεσα. Η παράταξη μας θα στηρίξει οποιαδήποτε απόφαση ανάπτυξης πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση θέλοντας για ακόμη μια φορά να στηρίξει με έμμεσο και άμεσο  τρόπο την τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα.

 

 

 

Γραφείο Τύπου

Δημοτικής Παράταξης «Εμείς … η πόλη»