O Δημήτρης Ρίζος στέλνει το Λύκειο των Φερών στη Βουλή – Δείτε γιατί

Στη Βουλή και τον Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη προωθεί ο βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Λύκειο των Φερών τα τελευταία πέντε χρόνια. Ο λόγος φυσικά για τη στέγαση του σχολείου σε προκάτ αίθουσες καθώς το προϋπάρχον κτίριο έχει κριθεί ακατάλληλο.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου, ο Σύλλογος των Καθηγητών και το 15μελες προώθησαν στον βουλευτή υπόμνημα με το οποίο περιγράφουν τις δυσκολίες που προκύπτουν από το γεγονός ότι οι αίθουσες στεγάζονται σε προκάτ κτίριο και αυτός με τη σειρά του το προώθησε στον Υπουργό Παιδείας.

Είναι άξιο αναφοράς πάντως το γεγονός ότι ακόμη και σκυλιά παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία εισβάλλοντας στις ισόγειες προκάτ αίθουσες, ενώ συνολικά οι δυσκολίες είναι πολλές: τα παιδιά έχουν δύσκολη πρόσβαση σε τουαλέτες, στο κυλικείο στα εργαστήρια πληροφορικής / δεν υπάρχει ηχομόνωση / δεν υπάρχουν οπτικοακουστικά μέσα που απαιτούνται για την παράδοση ορισμένων μαθημάτων και πολλά άλλα που περιγράφονται στο υπόμνημα, που παρατίθεται αυτούσιο παρακάτω.

Οι γονείς, οι μαθητές και οι καθηγητές θέτου τελικά τρία βασικά ερωτήματα:

Γιατι εδώ και χρόνια ακούν συνέχεια υποσχέσεις χωρίς αποτέλεσμα;

Τι συμβαίνει με το κτίριο του παλιού σχολείου και γιατί δεν κατεδαφίζεται εφόσον είναι επικίνδυνο; Μήπως δεν είνα;ι

Θα γίνει νέο σχολείο στις Φέρες;

Το υπόμνημα

Σας αποστέλλουμε αυτήν την επιστολή, εκπροσωπώντας το Γενικό Λύκειο Φερών. Ως σύλλογος γονέων, σύλλογος καθηγητών και μαθητική κοινότητα του Λυκείου Φερών βιώνουμε μία οδυνηρή κατάσταση, απαράδεκτη παιδαγωγικά και ανθρώπινα, εδώ και πέντε περίπου χρόνια, εξαιτίας των τραγικών ελλείψεων της κτιριακής εγκατάστασης του Λυκείου μας. Ως εκ τούτου προσδοκούμε στις πρωτοβουλίες σας, προκειμένου το γρηγορότερο δυνατόν να τερματιστεί η απαράδεκτη αυτή κατάσταση που κρατά ομήρους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ναρκοθετώντας το αποτέλεσμα της μαθητικής διαδικασίας

Πιο συγκεκριμένα, σας υπενθυμίζουμε πως το Λύκειο Φερών στεγάζεται, για πέμπτη σχολική χρονιά, σε προκάτ αίθουσες εντός του αύλειου χώρου του σχολείου, αρκετές δεκάδες μέτρα μακριά από το γραφείο των καθηγητών, το γραφείο του διευθυντή, την αίθουσα υπολογιστών και τις τουαλέτες των μαθητών που βρίσκονται στο κτίριο του Γυμνασίου. Οι χώροι αυτοί παραχωρήθηκαν από το Γυμνάσιο ως προσωρινή λύση, μέχρι σ’ ότου να λυθεί το πρόβλημα της εγκατάστασης του σχολείου μας. Τα κυλικείο βρίσκεται στην άλλη μεριά της αυλής, ιδιαίτερα απομακρυσμένο κι αυτό από τις προκάτ αίθουσες. Τους χειμερινούς μήνες, όταν βρέχει ή όταν κάνει παγωνιά η πρόσβαση των μαθητών είτε στις τουαλέτες που βρίσκονται στο γυμνάσιο, είτε στο κυλικείο είναι μια ιδιαίτερη δυσχερής υπόθεση και εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία τους, μη επιτρεπτές για μια ευνομούμενη, μη υπανάπτυκτη χώρα.

Επιπλέον η διαδικασία της διδασκαλίας εμποδίζεται συστηματικά από εξωσχολικά άτομα που έχοντας εύκολη πρόσβαση στις τάξεις προκαλούν με τη συμπεριφορά τους εκπαιδευτικούς και παιδιά.

Από την άλλη μεριά η άμεση οπτική επαφή των παιδιών στην αυλή αποσυντονίζει τους μαθητές από τη συμμετοχή τους στο μάθημα, όπως και συχνά αποσπάται η προσοχή τους από τις αθλοπαιδιές που διεξάγονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος της γυμναστικής.

Άλλες φορές πάλι τα αδέσποτα διεισδύουν από τα κάγκελα στην αυλή του σχολείου και εφορμούν εντός των αιθουσών, ακόμα και την ώρα του μαθήματος Οι εκπαιδευτικοί σταματούν το μάθημα προσπαθώντας να βγάλουν από την τάξη τους εξαγριωμένους σκύλους, με όποιον κίνδυνο αυτό συνεπάγεται.

Παράλληλα η στενότητα του χώρου των προκάτ αιθουσών καθώς και η έλλειψη εργαστηρίων, μας παρακωλύουν από το να προσφέρουμε στα παιδιά την ισότιμη μεταχείριση με τα άλλα παιδιά σχολείων του νομού μας, σ’ επίπεδο αξιοπρεπούς και σύγχρονής διδασκαλίας.

Εμείς, κύριε περιφερειάρχη, βουλευτές, οι μαθητές, οι γονείς και οι καθηγητές, καταβεβλημένοι από τη δυσάρεστη αυτή κατάσταση που βιώνουμε καθημερινά, οργισμένοι από τις αόριστες και ανέξοδες υποσχέσεις των «επαϊόντων», ότι θα γίνει καινούριο σχολείο χρηματοδοτούμενο από πρόγραμμα ΕΣΠΑ ή ότι θα διορθωθεί το παλιό, ώστε να υπάρξει δυνατότητα επανεγκατάστασης, σας ζητούμε να επιληφθείτε του προβλήματος και να τοποθετηθείτε στα εξής

Α. Εδώ και δύο χρόνια λαμβάνουμε υποσχέσεις από τον αντιδήμαρχο Φερών κύριο Γκότση ότι το νέο σχολείο θα ενταχτεί στο ΕΣΠΑ (κάτι που δεν έγινε ακόμη), ότι υπάρχει οικόπεδο για την κατασκευή του, ότι λίαν συντόμως θα ξεκινήσουν οι εργασίες, ότι η μελέτη κατασκευής του από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων από στιγμή σε στιγμή θα ολοκληρωθεί (ούτε κι αυτό έχει γίνει) ότι ότι ότι…. Τα ίδια μας έλεγε πέρσι, τα ίδια μας είπε και φέτος, κάνοντάς μας να πιστεύουμε ότι ζούμε σ’ ένα καθεστώς αέναης κοροϊδίας.

Τι θα γίνει τελικά με μας; Για πόσα χρόνια θα υποφέρουν τα παιδιά μας στα προκάτ;

Για πόσα χρόνια οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν μάθημα χωρίς εργαστήρια, χωρίς δυνατότητα χρήσης οπτικοακουστικών μέσων, χωρίς τις δυνατότητες που προσφέρει ένα σύγχρονο σχολείο;

Γιατί μας αγνοείτε;

Μήπως, γιατί είμαστε στις Φέρες και όχι στην Αλεξανδρούπολη;

Αν όλα όσα σας περιγράφουμε συνέβαιναν στη Αλεξανδρούπολη, θα επιδεικνύατε την ίδια ολιγωρία; Τα παιδιά μας δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού, για να τα αφήνετε να μαθαίνουν γράμματα σε τριτοκοσμικές συνθήκες.

Β. Θα ήταν δυνατόν να επανεξεταστεί το παλαιό σχολείο από μηχανικό; Η προηγούμενη μελέτη –κατά τη γνώμη μας βιαστική- έκρινε ότι το κτίριο είναι μη χρηστικό και ακατάλληλο να χρησιμοποιηθεί ως σχολείο. Ωστόσο, αν είναι ακατάλληλο και κινδυνεύει να πέσει, γιατί δεν το γκρεμίζετε; Βρίσκεται στον ίδιο αύλειο χώρο με το Γυμνάσιο και τα προκάτ, τα παιδιά στα διαλείμματα βρίσκονται δίπλα σ’ αυτό και αν ισχύουν τα όσα εγράφησαν στη έκθεση του μηχανικού είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να πέσει και να θρηνήσουμε ακόμα και θύματα. Ισχύει όμως κάτι τέτοιο; Μήπως πρέπει να γίνει καινούρια έκθεση για τη κατάσταση του και ανάλογα με το αποτέλεσμα της ή να γκρεμιστεί, αν είναι όντως ακατάλληλο, ή να διορθωθεί και να υπάρξει δυνατότητα, έστω και προσωρινά μετεγκατάστασης μας σ’ αυτό από τα προκάτ.

Γ. Υπάρχει πρόβλεψη για καινούριο σχολείο ή αυτό συνιστά μια φρούδα ελπίδα καλλιεργημένη απ’ όσους επιθυμούν να κατευνάσουν με το λαϊκισμό την οργή μας;

Θεωρούμε ως ελάχιστη υποχρέωση του Δήμου μας ως φορολογούμενοι και ισότιμοι πολίτες να μας δώσετε μία σαφή απάντηση για τις προθέσεις σας σχετικά με τη δυνατότητα της μετεγκατάστασής μας σ’ έναν άλλο χώρο που να θυμίζει σχολείο, ικανοποιώντας το πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Αναμένουμε την άμεση ανταπόκριση σας.

Ο Σύλλογος Γονέων,

Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του Λυκείου Φερών